معرفی اعضا جدید هیات مدیره مرکز وکلا در فارس

رییس کل دادگستری فارس گفت: وکلا و کارشناسان ایجاد شیوه‌های نوین خدمت رسانی و طرح‌های مبتکرانه را در ارائه خدمات حقوقی مد نظر قرار دهند.

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه احکام اعضای هیأت مدیره این مرکز در استان فارس اعطا شد.

این مراسم به منظور تکریم و معارفه هیأت مدیره سابق و جدید مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده استان فارس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: فرصت خدمت به مردم بسیار کوتاه و گذرا است بنابراین از این فرصت طلایی ایجاد شده را غنیمت دانسته و نهایت بهره در ارائه خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار قرار دهید.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: وکالت و کارشناسی دو بازوی دستگاه قضایی برای تحقق عدالت است و حرکت در چارچوب قانون و برنامه‌های تدوین شده یکی از توجهات اعضاء جدید باشد.

او در توصیه‌های خود به هیأت مدیره جدید مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس همدلی و ایجاد فضایی صمیمی و تمرکز به خدمت و ایجاد شیوه‌های نوین خدمت رسانی و طرح‌های مبتکرانه را مورد تأکید قرار داد.

موسوی گفت: این مرکز در استان فارس از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و هیأت مدیره جدید باید تلاش کنند تا استان فارس جایگاه خود را در قله حفظ کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه به موضوع آموزش و ضرورت نگاه حرفه‌ای به آموزش‌های ضمن خدمت و منطبق شدن جامعه حقوقی و کارشناسی با علوم جدید اشاره  و گفت: با توجه به تنوع و سرعت پیشرفت علوم گوناگون، آموزش و پژوهش از جمله امور مهم و اولویت دار مجموعه مرکز و کلا و کارشناسان استان باشد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین خواستار همکاری متقابل اعضای هیأت مدیره جدید مرکز با هیأت نظارت و هماهنگی امور مندرج در دستورالعمل‌های ابلاغی شد.

او گفت: این امر کمک شایانی به حفظ شأن و جایگاه وکالت و کارشناسی می‌کند چرا که این امر مهم یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: وکلا و مشاوران خانواده به حساسیت پرونده‌ها در حوزه محاکم خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند اصلاح بین طرفین دعاوی را در اولویت اول خود قرار دهند تا از ایجاد پرونده‌های متعدد در حواشی دعاوی خانوادگی جلوگیری شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وکالت معاضدتی و تسخیری را مبنای کار وکلای این مرکز خواند و گفت: یکی از فلسفه‌های وجودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی ازجمله وکالت و کارشناسی است.

حسن عبدلیان‌پور، در پی تاکیدات و دستورات رئیس دستگاه قضا گفت: اکنون مقدمات آغاز به کار و عملیاتی شدن «سامانه هوشمند ارجاع کارشناسی» فراهم شده و تکمیل این سامانه در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد و با استفاده از این سامانه می‌توانیم شاهد نظام ارجاع عادلانه کارشناسی در سراسر کشور باشیم.

در پایان این مراسم ضمن اعطای احکام اعضای منتخب جدید هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در استان فارس توسط رئیس کل دادگستری استان، انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه این دو مجموعه نیز برگزار و اعضای جدید به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار