۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به رانندگان تاکسی در قزوین پرداخت می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد به رانندگان تاکسی پرداخت می‌شود.

محمد رضا وثوق نیا سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین در نشست امضای تفاهم نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد از محل توزیع و سپرده گذاری ثابت و مشارکتی بین شهرداری و رانندگان تاکسی در اختیار رانندگان تاکسی قزوین قرار می‌گیرد.

۳۰ میلیارد ریال آورده رانندگان تاکسی و شهرداری است و ۶۰ میلیارد دیگر آورده صندوق کارآفرینی است که در یک بازه زمانی پنج ساله در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تسهیلات اعطایی، سقف مبلغ پرداختی جهت طرح نوسازی ۱۰۰ میلیون تومان است، افزود: جهت طرح بهسازی و تبدیل به احسن خودروی فرسوده ۸۰ درصد قیمت خودروی جایگزین شده (دست دوم) تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

 آورده راننده تاکسی در طرح تعمیرات ۱۰ درصد مبلغ تسهیلات و در طرح نوسازی و بهسازی ۱۵ درصد وام، پیش بینی شده است.

 همچنین آورده سازمان تاکسیرانی در طرح تعمیرات ۲۳ درصد مبلغ وام و در طرح نوسازی و بهسازی ۱۸ درصد مبلغ وام در نظر گرفته شده است.

از مهمترین دستاورد‌های طرح نوسازی، بهسازی و تعمیرات تاکسی فرسوده می‌توان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسی‌ها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان سازمان تاکسیرانی وجود دارد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تاکسیرانی طرح جمع‌آوری و اسقاط تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی است که اجرای این برنامه، حمایت جدی مسوولین را می‌طلبد.

 تشکیل این صندوق مرهون توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به رانندگان تاکسی است که جزو شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر‌های جامعه بوده و نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.