تنش آبی در ۱۰۰ روستای سردشت

فرماندار سردشت گفت: با وجود بارش‌های فراوان و وفور منابع آب‌ بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.

لقمان خسروپور روز چهارشنبه در جلسه‌ با نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و برق آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: با شروع فصل گرما و قطع برق بدون شک با کاهش آب در این شهرستان روبرو خواهیم شد که این مشکل در روستا‌ها بیشتر خواهد بود.

فرماندار سردشت می گوید: برای تامین آب شرب مناطق روستایی و رفع تنش آبی ۵۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی و سایر منابع برای این شهرستان مصوب شده است اما نگرانی و دغدغه‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اعتبارات برگشت نخورده و آبفای استان هرچه سریعتر پیگیر جذب اعتبارات و اجرای طرح‌ها باشد.

کمال حسین پور نیز با اشاره به تنش‌های آبی گفت: اجرای طرح‌های انتقال آب از تصفیه خانه سردشت به شهر نلاس، تامین آب شرب منطقه‌ای از شهر ربط و دفع و هدایت فاضلاب شهر‌های ربط و نلاس هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

نماینده شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح‌های آب رسانی می گوید: شرکت‌ آب و فاضلاب باید با پیگیری مستمر و مداوم برای جذب این اعتبارات تلاش کند تا در اسرع وقت با مساعد شدن آب و هوا، طرح‌های مصوب را به مرحله اجرا بگذارد.

در این جلسه مقرر شد الحاق ۵۲ روستای بی آب به مجتمع آبرسانی «شهیدان ژاله» پیگیری شود و آغاز مطالعات تصفیه‌خانه شهر نلاس و فاضلاب شهر میرآباد، تسریع روند اجرای عملیات احداث مخازن آب، اختصاص پنج کیلومتر لوله انتقال آب به این شهرستان، رفع مشکل آب شرب منطقه پشت بخشداری شهر ربط و خط انتقال آب از تصفیه خانه سردشت به شهر نلاس به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.