جزئیاتی از طرح رتبه‌بندی معلمان در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از نحوه اعمال رتبه‌بندی معلمان در این استان خبرداد.

سید امیر شوشتری گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان و اجرای آن به عنوان یکی از مطالبات معلمان بود که با طی کردن امور مربوط به اعمال آن، به صورت رسمی اجرای این طرح در خراسان رضوی دنبال شد که اعمال آن از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ محاسبه و از اول فروردین‌ امسال به محض صدور احکام پرداختی به معلمان انجام می‌شود.

او گفت: تائید مدیر مدرسه ملاک اصلی در طرح رتبه بندی معلمان می‌باشد، از جمله مشکلات در اجرای طرح توقف رتبه ثبت شده برای فرد به مدت ۵ سال است، به این معنا که با تعیین رتبه هر معلم، ۵ سال دیگر امکان افزایش رتبه وجود دارد بنابراین تلاش شد تا رتبه‌های معلمان در حد ایده‌آل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب ۵۵ درصد معلمان رسمی استان در رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار می‌گیرند، درحالیکه در ابتدا ۲ سال سابقه کاری برای شرکت دادن معلمان در طرح رتبه‌بندی پیش شرط بود، اکنون معلمان از بدو ورود می‌توانند وارد این طرح شوند.

شوشتری گفت: ۷۶ هزار معلم رسمی خراسان رضوی به غیر از نیرو‌های رسمی دارای حکم اداری، معلمان خرید خدمات در این طرح شرکت داده می‌شوند و بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان با اجرای این طرح اعمال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 او گفت: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم که از ۲ اردیبهشت امسال آغاز می‌شود، تعداد ۷۰ عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، ورزشی برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال ۳۶۹ معلم در خراسان رضوی برای انتخاب معلم برتر به مرحله استانی رسیدند که ۴۱ نفر آنان به عنوان معلم برتر استانی طی مراسمی در روز ۱۸ اردیبهشت تجلیل می‌شوند در حالی که سال گذشته این شمار هشت نفر بودند.

شوشتری گفت: در حال حاضر ۳۰ مدرسه کانکسی با ۷۰ کانکس در استان مشغول فعالیت هستند که بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور باید جمع‌آوری و فضای آموزشی جایگزین آن‌ها شوند.

او گفت: مازاد بر این شمار، تعداد ۷۵ کانکس مخصوص دانش‌آموزان عشایری است که قابل تغییر و جمع آوری نیست، به دلیل اینکه قابلیت جابجایی در ییلاق و قشلاق عشایر را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار