وظیفه دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است+ فیلم

رییس جمهوردر شورای اداری استان قزوین گفت: بنای دولت این است دراستان‌ها کار‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: بنای ما این است که دراستان‌ها کار‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و بغیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکیم، تکمیل طرح‌های نیمه تمام وظیفه دولت است.

رییس جمهور تاکید کرد: باید تلاش کنید با عمل در دل مردم امید ایجاد کنید. راهبرد دشمن ایجاد یأس است و باید در میان مردم با خنثی سازی سیاه نمایی‌های دشمنان روز به روز مردم را امیدوارتر کنیم و مشارکت مردم برای پیشبرد امور را افزایش دهیم.

او افزود: باید سرمایه‌های اجتماعی را ارتقا دهیم، مدیران و مردم استان باید بدانند چه تصمیم‌هایی اتخاذ شده و چه اولویت‌هایی در دست اقدام است همه حاضران در شورای اداری استان باید این حس را پیدا کنند که باید روشی متفاوت برای خدمت رسانی به مردم بکار گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: اولین شرط برای تحول این است که خود مدیران تحول گرا باشند. مهمترین شزط موفقیت برای یک سازمان نقش مدیریت سازمان است و مدیر تحول گرا می‌تواند با همان اعتبار و نیرو، تحول ایجاد کند و انتظار ما از مدیران این است که کاری متفاوت انجام دهند و مردم این تحول‌ها را حس کنند.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین افزود: رهبر انقلاب در سفر به استان قزوین دغدغه‌هایی درباره دشت قزوین داشتند و ایشان با توجه به حاصل خیزی دشت قزوین بر روی فعالیت‌های دانش بنیان و کار کشاورزی نمونه در این دشت تأکید کرده اند و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

او گفت: باید با تأمین آب مورد نیاز، نسبت به دشت قزوین کار متفاوتی انجام دهیم و خواسته‌های رهبر انقلاب و مردم برای دشت قزوین، محقق شود.

به گفته رییس جمهور، بیمارستان ۷۰۰ تختوابی فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه سرانه بهداشت و درمان در استان مناسب نیست علیرغم برنامه‌های دولت برای راه اندازی پروژه‌های با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل و راه اندازی این بیمارستان در دستور کار دولت قراردارد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی یکی از کار‌های جدی دولت را به نتیجه رساندن واحد‌های تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل و نیمه تمام دانست و گفت: نباید اجازه بدهیم واحد تولیدی تعطیل شود چرا که این موضوع آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند. مسئله تولید، مسئله محوری ماست و واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل باید به چرخه تولید بازگردند.

او افزود: بخش احیای واحد‌های تولیدی در دولت شکل گرفته و اقدامات خوبی صورت گرفته است. کنتورسازی از جمله شرکت‌هایی است که به غلط به بخش خصوصی واگذار شده و اسم آن خصوصی سازی نیست بلکه رهاسازی است.

رییس جمهور تاکید کرد: ان شاء الله استاندار شرکت کنتورسازی و شرکت‌های اینجنینی را شناسایی کنند تا در کارگروه ویژه دولت این واخد‌های صنعتی احیار شوند.

رییس قوه مجریه گفت: استان قزوین دارای تمدن و تاریخ بالایی است و ظرفیت‌های گردشگری مناسبی دارد و باید میراث فرهنگی استان احیا شوند و در کنار گراند هتل، مجموعه گردشگری قابل اعتلایی در شهر قزوین احداث شود تا صنعت گردشگری استان رونق بگیرد. زمینه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان قزوین مهیاست و لازم است که به گردشگری توجه جدی شود.

او با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه در قزوین تاکید کرد: فرودگاه کارگرد‌های خاص خود را دارد و علاوه بر ایجاد کریدور‌های تجاری زمینه‌های توسعه گردشگری را فراهم می‌کند و باید به این موضوع توجه شود.

رییس جمهور درباره احداث متروی هشتگرد به قزوین هم گفت : که این طرح بررسی شده و با احداث آن نیازهای استان برطرف می شود.

او گفت: باید ظرفیت های دانشگاهی به ویژه دانشگاه بین المللی امام خمینی برای بهره مندی جهان اسلام، احیا شود. هدف ما این است که در پرتوی سرمایه گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره وری، توسعه کشور را رقم بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: آلایندگی کارخانه ها به ویژه کارخانه سیمان آبیک باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شود و هرگونه توسعه یافتگی اقتصادی، فرع بر محیط زیست است و باید محیط زیست را سالم نگهداریم.

رییس قوه مجریه اضافه کرد: موضوع پسماندهای استان بسیار مهم است و زندگی مردم را تهدید می کند و شهرداران باید به مدیریت پسماند بپردازند و دولت هم از این موضوع حمایت می کنند. در استان های شمالی باید تا 6 ماه آینده پسماندها مدیریت شوند و در استان قزوین هم باید به این موضوع توجه جدی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار