لکه گیری و روکش آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:امسال ۱۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان لکه گیری و روکش آسفالت می‌شود.

کلیم اله وثوقی گفت: با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری محور‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه آسفالت در سطح استان اردبیل، از شروع عملیات روکش آسفالت در تمامی محور‌های استان اردبیل خبرداد و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی ۳ کارخانه استان جهت توزیع آسفالت آغاز به کار کرده وهم اکنون راهداران پرتلاش در پل تقاطع نمین که یکی از نقاط پرحادثه استان است مشغول بکار هستند.

وثوقی با بیان اینکه قالب حمل ونقل عمومی کالا و مسافراستان ازمحوراردبیل –سرچم می‌باشد، بهره برداری از روشنایی خروجی شهر بطرف پلیس راه بطول ده کیلومتر در سال گذشته یادآور شد و گفت: مشکل روشنایی گردنه کجل نیز که یکی از نقاط پرحادثه و مه گیر بود با تلاش راهداران حل و فصل و مورد بهره برداری مردم قرار گرفت.

او بهره برداری از ۱۱ کیلومتر روشنایی تا آخر تیرماه را از برنامه‌های مهم راهداری عنوان کرد و گفت:۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که در ادامه ۲۵ درصد مازاد قرارداد، ۴ کیلومتر از منطقه کولاک گیر ما بین آراللو و کرگان عملیات روشنایی انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل می‌گوید:۲۰۰ کیلومتر در استان اردبیل روشنایی داریم که ۱۴ دستگاه تونل مجهز به سیستم روشنایی هستند.

وثوقی انجام ۶۰ کیلومتر شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی، افتادگی شانه، تعمیر، بازسازی و نصب علایم ایمنی، انجام عملیات روکش آسفالت و خط کشی در شمال استان را از اقدامات مهم راهداری در حوزه نگهداری و ایمن سازی جاده اردبیل-مغان اعلام کرد و گفت: روشنایی تقاطع سامیان قابل مورد بهره برداری قرار گرفته همچنین ۱۰ کیلومتر از روشنایی ابتدای مسیر خروجی اردبیل – مغان نیز در دست اجراست.

او رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان و همچنین اجرای بزرگراه و دوبانده شدن این مسیر را در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مهم شمرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ دوربین ثبت تخلف در محور شمال استان فعال شده و با همکاری و اعمال قانون پلیس راه استان خوشبختانه در تعطیلات نوروز اولین استان در بحث کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین جزوه ۵ استان برتر در حداقل تلفات فوتی در کشور هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه عمده حمل ونقل استان از طریق جاده و بصورت زمینی انجام می‌شود از فعالیت ۱۷۰ سامانه هوشمند کنترل حمل ونقل اعم از دوربین‌های نظارت تصویری، تردد شمار، ثبت تخلف و توزین حین حرکت در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته از استان جابه جا شده است.

وثوقی گفت: در مارس ۲۰۱۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده‌ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده‌ای اعلام کرد که در همین راستا روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با افتتاح مسیر اردبیل مشگین ، مسیر ارتباطی 7 روستا رو در عسگر بیگ بسته اید و راهشان را 12 کیلومتر طولانی کرده اید..!!!!!!!!!