مقام حزب الله لبنان:

قدس محور اصلی امت اسلامی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان قدس را محور اصلی امت اسلامی دانست و تاکید کرد رژیم اشغالگر نوعی بیماری است که باید ریشه کن شود.

 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سفارت ایران در بیروت به مناسبت روز جهانی قدس، قدس را محور اصلی دانست که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن را در این جایگاه قرار داد.

او گفت: وقتی ایشان روز جهانی قدس را اعلام کرد، قدس را از جغرافیای خودش خارج کرد و آن را به کل جهان تعمیم داد تا قدس به عنوان یک آرمان عادلانه در ذهن و قلب همه جای داشته باشد که همه تلاش می‌کنند هدف و آرمان اصلی باشد. روز قدس، روز تعیین رویکرد و اتخاذ تصمیم است. امام خمینی (ره) اعلام کرد در روز قدس باید سرنوشت ملت‌های مستضعف مشخص شود و موجودیت آن‌ها در برابر مستکبران مشخص شود تا بگویند قدس و فلسطین مقدمه و سرآغاز است. هر کس برای آزادسازی قدس و فلسطین تلاش کند، شایستگی این را دارد که کشورش و انسانیت را آزاد کند و هر کس برای حمایت از قدس و فلسطین تلاش کند، باید طرح‌های استکباری را در منطقه و جهان نابود کند. هر کس فلسطین و قدس را مرکز و کانون اصلی بداند می‌تواند راه را بشناسد و تصمیمات خود را به درستی برای مقابله مستضعفان با مستکبران اتخاذ کند.

او ادامه داد: حمایت از روز قدس به معنای حمایت از عدالت در برابر ظلم و حمایت از آزادسازی در برابر اشغالگری و حمایت از حق در برابر باطل و حمایت از مستضعفان در برابر مستکبران است. هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس این است و مبتنی بر اصول دین و اسلام و مشروعیتی است که خداوند به بندگان خود هنگام گام برداشتن در مسیر حق می‌دهد. خداوند امر به عدالت و دفاع مشروع می‌کند. خداوند این مسیر مستقیم را به ما نشان داده است. نگاه ما به روز قدس اینگونه است و ایران اسلامی اینگونه با حمایت از مستضعفان و فلسطین و قدس در چارچوب آنچه امام خمینی (ره) تعیین کرده است گام بر می‌دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران پرچم حمایت از فلسطین را به دست گرفت و مسیر (امام خمینی”ره“) را در این خصوص ادامه داد، افزود: ایشان و ملت ایران با همه چالش‌ها روبرو شدند تا مقاومت و طرح آزادی فلسطین از رود تا دریا همچنان بی کم و کاست ادامه پیدا کند. این اتهام در جهان علیه ایران مطرح است که این کشور می‌خواهد سلطه خود را در منطقه گسترش دهد. این طرح چیست؟ برنامه ایران مخالفت با استکبار و حمایت از آزادی فلسطین و حق مستضعفان است. برنامه ایران در حمایت نظامی گسترده از همه جنبش‌های مقاومت در برابر اسرائیل و متحدان آن تجلی پیدا کرده است. برنامه ایران این است که همیشه ببخشد نه این که بگیرد. برنامه ایران این است که در کنار ملت‌های این منطقه و حتی مستضعفان جهان بایستد و به آن‌ها بگوید من از حقوق شما دفاع می‌کنم و در کنار شما می‌مانم و می‌جنگم. برای ایران افتخار است که به حمایت از مقاومت فلسطین و منطقه متهم شود. برای حزب الله افتخار است که متهم به عمل بر اساس برنامه ایران و مقاومت منطقه و فلسطین شود. افتخار است که برنامه حزب الله با برنامه ایران برای آزادی سرزمین و رد هرگونه وابستگی و تبعیت و حمایت از مستضعفان هماهنگی داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: این مسئله باید روشن باشد که اسرائیل فقط برای این منطقه خطرناک نیست بلکه خطری جهانی و خطری نژادپرستانه است. اسرائیل برای فرهنگ و سیاست و اخلاق و آینده خطرناک است. اسرائیل در واقع بیماری کشنده‌ای است که باید در همان جایی که هست محدود و محاصره و در همانجا نابود شود تا شیوع پیدا نکند و اوضاع جهان را تحت تاثیر قرار ندهد. آمریکا از اسرائیل به عنوان ابزار استفاده می‌کند، چون می‌بیند این کار کم هزینه است و این‌ها می‌توانند نقش ابزار و نوک پیکان را برای آمریکا بازی کنند. آمریکا می‌کوشد سلطه خود را بسط دهد و با ملت‌ها بجنگد. متاسفانه برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای حمایت از نظام‌ها و منافع خود شتابزده قدم در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم گذاشتند، اما به صراحت بگویم کشور‌های عادی کننده روابط باری بر دوش فلسطین بودند که از دوش آن برداشته شدند، زیرا فلسطینیان دریافتند به این کشور‌ها و امکانات و اموال آن‌ها هیچ امیدی برای فلسطین نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار