معاون فرهنگی وزارت علوم مطرح کرد؛

مفهوم هویت دانشگاهی محور بازطراحی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

کلانتری گفت: طرح مفهوم ‌«هویت دانشگاهی» از سوی رهبری، یک گزاره مهم در مسیر بازطراحی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آینده دانشگاه‌ها است.

عبدالحسین کلانتری گفت: ساعتی پس از دیدار با رهبر انقلاب، وزیر علوم با دستور ویژه‌ای، معاونت فرهنگی و اجتماعی را مسئول پیگیری و عملیاتی‌سازی رهنمود‌های معظم له کرد.

او گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها و آموزش حضوری پس از دو سال، یکی از اقدامات بزرگ در طول تاریخ آموزش عالی کشور بود و می‌توان گفت ابعاد این اتفاق بیش از همه در حوزه فرهنگی و اجتماعی خود را نشان داده است. معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در کنار دیگر معاونت‌ها در هر دانشگاه، برنامه ریزی‌های جدی برای این موضوع داشته و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

به گفته وی معاونان فرهنگی باید کنشگری فعالانه در سطح عمومی و رسانه‌ای داشته باشند و از این ظرفیت بهره گیری کنند.

او گفت: به عنوان مثال در موضوع بودجه دانشگاه‌ها و «تصویب ۳ درصد بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی از کل بودجه هر دانشگاه»، یک برنامه ریزی و پیگیری مستمر و کنشگری دقیق رسانه‌ای از سوی معاونت فرهنگی، زمینه ساز این دستاورد مهم و سرنوشت ساز را برای حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها فراهم کرد.

کلانتری گفت: حقیقت مطلب این است که بسیاری از فعالیت‌های موثر فرهنگی بودجه مستقل نمی خواهد و با قدری خلاقیت می‌توان از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.