باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

لغو پروازهای فرودگاه بیرجند تمامی ندارد

تعدادی از پرواز‌های فرودگاه بین المللی بیرجند از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شده است و هم اکنون راهکار دائمی برای حل این مشکل وجود ندارد.

از ابتدای امسال اخبار متعددی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند منتشر شده است.

در آخرین اخبار اعلام شده، پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران – بیرجند – تهران در روز‌های ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت باطل شده است.

در اطلاعیه دیگری پرواز‌های این شرکت در روز‌های دوشنبه از ۱۲ اردیبهشت تا ۲ آبان امسال نیز باطل اعلام شده است که لغو این پرواز‌ها مشکلات متعددی را برای پزشکان، ورزشکاران، اساتید، بیماران و سایر افراد ایجاد می‌کند.

فعالیت شرکت هواپیمایی بومی می تواند مشکل را حل کند

برای پیگیری این موضوع با طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفتگو کردیم تا از آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه بیرجند و اقدامات انجام شده برای برقراری مجدد پرواز‌ها مطلع شویم.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بیرجند گفت: پرواز‌های ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت به دلیل کمبود ناوگان ایران ایرلغو شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: پرواز‌های شرکت ایران ایر از دیروز تا ۲ آبان و در روز‌های دوشنبه لغو شده که علت لغو این پرواز‌ها نیز کمبود ناوگان این شرکت ذکر شده است.

طهماسبی گفت: راه حل دائمی لغو پرواز‌ها وجود یک شرکت بومی هواپیمایی است که باید به صورت دائمی در استان وجود داشته باشد که رایزنی تشکیل آن با استاندار خراسان جنوبی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: مکاتباتی نیز با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و منتظر پاسخ این شرکت هستیم تا کار ادامه پیدا کند.

او گفت: شروع مکاتبات و اخذ توافق‌ها از دو هفته گذشته آغاز شده است و امیدواریم تا ۶ ماه آینده نتایج مشخصی حاصل شود و پرواز‌های فرودگاه بیرجند سامان بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.