اروپا به دنبال بازار‌های جایگزین برای گاز روسیه در آفریقا

روزنامه بلومبرگ در گزارشی فاش کرد که کشور‌های اتحادیه اروپا به دنبال بازار‌های جایگزین برای گاز روسیه در کشور‌های آفریقایی هستند.

 روزنامه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا پس از تحریم واردات انرژی روسیه، در حال تقویت همکاری‌ها با کشور‌های آفریقایی به منظور جایگزین واردات گاز از روسیه است. کشور‌های غربی قاره آفریقا مانند نیجریه، سنگال و آنگولا ظرفیت‌های بکر و دست نخورده‌ای در زمینه گاز طبیعی مایع دارند.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد برای جبران کمبود انرژی خود یادداشت تفاهمی با مصر و رژیم صهیونیستی برای افزایش عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا تا تابستان امضا کند. همچنین این اتحادیه در نظر دارد که تولید کریدور گاز جنوبی را که گاز آذربایجان از طریق آن تامین می‌شود، به ۲۰ میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد.

قابل ذکر است که همزمان با حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های مختلف تحریم‌های سنگینی را علیه این کشور اعمال کردند. کشور‌های اروپایی نیز علی رغم نیاز مبرمی که به نفت و انرژی روسیه دارند با فشار آمریکا مجبور به تحریم انرژی روسیه نیز شدند. روسیه سی درصد از نفت و چهل درصد از گاز وارداتی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند وبدون در نظر گرفتن منابع انرژی روسیه نمی‌توان از امنیت انرژی در اروپا سخن گفت.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل نفت‌وگاز «ورتکسا»، تحریم منابع انرژی روسیه مشکلات بیشتری را برای پالایشگاه‌های اروپایی ایجاد می‌کند تا خود مسکو، زیرا یافتن جایگزین‌ نفت خام روسیه برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به به ،چه موقعیتی..؟!!!!!
آمید که آفریقا ارزش این موقعیت را بداند

الآن موقعیت خوبی برای آفریقا است
تا به مقاصد نیک و خیر خواهانه ای ، برای جهان هستی.. و بشریت.. اقدام کند!

وبه همین شکل
دنیا
به امید خداوند
به تعادل ، عشق و امکانات برابر ،دست یابد!!!!!


یا حق
آخرین اخبار