انگلیس ۳۰۰ میلیون پوند کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص می‌دهد

نخست‌وزیر انگلیس از تخصیص ۳۰۰ میلیون پوند کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، در سخنرانی از پیش ضبط شده‌ای برای پارلمان انگلیس اعلام کرد که این کشور بودجه نظامی افزوده‌ای به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۵ میلیون دلار) برای اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش اسکای نیوز، جانسون در این پیام از مقاومت اوکراین در تحولات کنونی و مقابله با حمله روسیه تقدیر کرد و گفت که بسته جدید ۳۰۰ میلیون پوندی کمک نظامی جدیدی را برای حمایت از دفاع مداوم این کشور در برابر روسیه ارائه خواهد داد.

جانسون پس از این پیام ضبط شده در سخنرانی حضوری امروز (سه‌شنبه) خود برای پارلمان انگلیس نیز گفت که دولت نمی‌تواند به همه در گذر از بحران فعلی افزایش هزینه‌های زندگی کمک کند و باید در هزینه‌های خود محتاط عمل کنند تا تورم بیش از این افزایش پیدا نکند.

او همچنین در ادامه گفت که استفاده از بودجه دولت که با مالیات تامین شده در کوتاه مدت به اندازه کافی کارساز نخواهد بود. او افزود: «کار‌های بیشتری می‌توانیم انجام دهیم، اما نکته مهم این است که مطمئن شویم در میان مدت و بلندمدت با قیمت‌ها برخورد می‌کنیم».

در حال حاضر ۶۹ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در اقدامی متقابل، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن انجام معامله با کشور‌های غیردوست روسیه غیرقانونی است.

شب گذشته نیز دستیار ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد، علی‌رغم تهدید مسکو به حمله هسته‌ای، روسیه چنین اقدامی علیه اوکراین نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار