سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

پیگیر تحصیل دانشجویان بازگشته از اوکراین هستیم

رضا حاجی پور گفت: کمیسیون آموزش مجلس پیگیر وضعیت دانشجویان بازگشته از اوکراین خواهد بود و این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

شرایط جنگ اوکراین و روسیه موجب شد گروه زیادی از دانشجویان ایرانی در اوکراین درس و تحصیل خود را نیمه کاره رها کرده و به ایران بازگردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ضمن اشاره به این نکته گفت: گروهی از این دانشجویان با تأیید وزارت علوم و از طرف این وزارتخانه به اوکراین اعزام شدند که این گروه می‌‎توانند در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل شوند، ولی بخش دیگر که با انتخاب خود به اوکراین رفتند اعتبارسنجی علمی برای دانشگاه‌های مبدأ این دانشجویان صورت خواهد گرفت و پس از تأیید وزارت علوم این دانشجویان می‌توانند تحصیل خود را در داخل ادامه دهند.

گفتنی است علت مهاجرت تحصیلی بیشتر دانشجویان به اوکراین کمبود ظرفیت پزشکی در سال‌های گذشته بوده؛ مسئله‌ای که برای حل آن افزایش ٢٠ درصد ظرفیت پزشکی مصوب شده است.

دانشگاه‌های کشور اوکراین از سال ٢٠١٠ از فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت خارج شده‌اند و در سال ٢٠١٧ دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شفچنکو در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید قرار گرفتند و بعد از آن تاریخ، دانشگاه‌های این کشور از لیست تایید وزارت بهداشت خارج شدند.

به گفته قهرمان‌زاده، مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت، تا کنون ٣٢٢ درخواست انتقال دانشجویان ایرانی اوکراین به داخل کشور در سامانه ثبت شده و از این تعداد، ۱۶۰ نفر صلاحیت شرکت در امتحان ارزشیابی سال جاری را دارا هستند.

وزارت علوم نیز اعلام کرده در راستای جذب دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین در دانشگاه‌های داخل کشور، نسبت به اعتبار سنجی دانشگاه‌های اوکراین اقداماتی را انجام داده و این اقدامات ادامه هم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر از اقا زاده ها بودند این هم پییرشان نبودید
Netherlands
7891
۰۹:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا وزارت علوم گیت نسازید. گیت کم نداریم خودمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانشجویان برگشته از اوکراین استرس کنکور نداشته و همچنین سواد لازم جهت قبولی در کنکور را نداشته اند لذا بایستی از ابتدا در کنکور شرکت کنند. و یا هزینه تمام شده دوران تحصیل را بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید برن دانشگاه آزاد همه شون یا از اول کنکور بدن.
آخرین اخبار