پنتاگون: در ۷ سال گذشته آمریکا بیش از ۲۳ هزار اوکراینی را آموزش داده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی را در طول ۷ سال گذشته آموزش داده است.

«جوزف هیلبرت» مقام ارشد از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی به دست آمریکا تربیت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، هیلبرت در کنفرانس خبری امروز (چهارشنبه) گفت: «از سال ۲۰۱۵، پنتاگون ۱۲۶ میلیون دلار برای آموزش نیرو‌های ارتش اوکراین سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر آمریکا مشغول کار بر روی گروه ۵۰ نفری دوم است و این گروه برای استفاده و کاربرد خمپاره‌اندازها، رادار‌ها و خودرو‌های زرهی تربیت می‌شوند.»

همچنین این مقام آمریکایی گفت که آموزش این نیرو‌ها در مکانی خارج از اوکراین است.

امروز هفتادمین روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین در حالی گذشت که مسئول سیاست خارجی اروپا از قطع دسترسی بانک‌های روسی به سامانه پرداخت بین بانکی خبر داد.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اروپا در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه است که هدف آن حذف سوئیفت و مقابله با واردات نفت از روسیه است که احتمالاً در نشست بعدی شورای اروپا به تصویب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا روسیه و چین و هند با اینکه میدونن فتنه زیر سر آمریکاست آمریکا رو نمیزنن یا آمریکا رو تهدید نمیکنن که به ما بمب هیدروژنی میدن تا آمریکا یقه اشون رو ول کنه ؟؟؟؟
کلا عملکرد اینا تو قضیه اوکراین مشکوکه
Netherlands
7891
۰۹:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا غلطی هم مونده که نکرده باشه؟ داعش را امریکا گایید و زایید. ولی هیچ غلطی نتوانست بکند. حالا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند. محض اطلاع جناب پوتین بزرگ و قدرتمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = قلب شیطان
آخرین اخبار