چندگانگی در برگزاری عید سعید فطر کام مردم را تلخ می‌کند

امام جمعه مهاباد گفت: چندگانگی در برگزاری عید سعید فطر که یکی از برترین اعیاد مسلمانان محسوب می‌شود، کام مردم منطقه را تلخ می‌کند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد گفت: فاصله زمانی سه روزه برای برگزاری عید سعید فطر در بین مسلمانان منطقه لذت واقعی را از مردم گرفته و ضروری است برای ساماندهی این موضوع جوامع اسلامی چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: از نظر علمی فاصله زمانی در بین ملت‌های اسلامی کمتر از سه ساعت است، امروز برای برگزاری یک جشن واحد با وجود تمام پیشرفت‌های علمی در شاخه‌های فیزیک و نجوم شاهد فاصله زمانی سه روزه برای برگزاری عید هستیم و روند فعلی فاصله این روز‌ها را نیز برای سال‌های آینده بیشتر خواهد کرد.

امام جمعه مهاباد گفت: در حال حاضر استدلال‌های علم نجوم قطعی و دقیق است، دولت‌های اسلامی باید براساس نتایج و با اکتفا به نظر کارشناسان و دانشمندان علمی که بوسیله ابزار‌های پیشرفته توانایی دیدن ماه را دارند یک روز مشخص را برای عید بزرگ سعید فطر اعلام کنند.

ماموستا امامی گفت: تمام تحقیقات علم نجوم تکیه بر مطالب قرآنی نیز دارد، گفت: امیدواریم اتحاد و همبستگی در جشن عید سعید فطر توسط دولت‌های اسلامی نیز برقرار شود تا مردم هم از سردرگمی رها شوند.

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه نقش عالمان و دانشمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که به عالمان دینی و دانشمندان سایر حوزه‌های علمی خود توجه کند به همان اندازه زمینه توسعه و رفاه برای آنان فراهم خواهد شد.

ماموستا امامی گفت: توجه به اهمیت علم و دانش و استفاده بهینه از ظرفیت علمی دانشمندان در کشور‌های پیشرفته مشهود است و می‌تواند برای سایر ملت‌ها نیز الگو شود.

عید سعید فطر در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در کشور‌های مختلف برگزار و در داخل کشور ما نیز غلی رغم اعلام روز سه شنبه به عنوان عید، برخی ماموستا‌های شهر‌های جنوب استان دوشنبه را روز عید سعید فطر اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.