نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اندیشه‌های شهید مطهری بازخوانی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جوانان برای شناختن مبانی انقلاب اسلامی باید به آثار شهید مطهری مراجعه کنند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در همایشی که به مناسبت بزرگداشت مقام آیت الله مطهری، هفته عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه و هفته معلم در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، می گوید: این استاد فرزانه بزرگترین تئوریسین انقلاب اسلامی بود و در آثار خود به خوبی مبانی انقلاب اسلامی را تشریح و بیان کرده است.  

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در نتیجه حمایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از آثار شهید مطهری، شاهد هستیم که در دهه‌های بعد اندیشه‌های این عالم فرزانه و اندیشمند بزرگ جهان اسلام در بین جوانان نشر پیدا کرد، گفت: امروز از ثمرات این اندیشه‌ها بهره‌مند می‌شویم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اهمیت بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری، گفت: درک افکار و اهداف استاد مطهری و سایر اندیشمندان همچنین ادامه‌دادن راه آنها، کشور را بیش از پیش در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه صاحب‌نظری در علوم مختلف، اجتهاد و جامعیت، آشنایی با مکاتب فلسفی اعم از معاصر و غرب، آشنا بودن با جریان‌های فکری، سیاسی، اجتماعی غرب و جهان معاصر همچنین نظریه‌پردازی و پاسخ‌گویی به شبهات را مهم‌مترین ویژگی‌های این داشمند جهان اسلام برشمرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه شهید مطهری اثبات کرد مرد عمل است و آنچه در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها می‌پردازد ایمان راسخ و اعتقاد قلبی دارد، گفت: ایشان علاوه بر نظریه پردازی و ایفای نقش به عنوان تئوریسین، پای تحول عملی در جریان انقلاب ایستاد و می‌بینیم که تا مرز شهادت هم پیش رفت، به بالاترین افتخار در این زمینه دست یافت و نام وی با انقلاب اسلامی عجین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.