تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و هلال احمر کرمان

تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر منعقد شد.

این تفاهم نامه همکاری بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان، مدیرعامل و جمعی از اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمان منعقد شد.

رضا فلاح در این نشست گفت: موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم مشارکت همه اقشار اجتماعی و بکارگیری ظرفیت‌های دولتی و مردمی است.

به گفته او، سرمایه‌های اجتماعی و قابلیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و مردمی برای ترویج رویکرد پیشگیرانه و اقدام عملی در کاهش زمینه‌های جرم و تحقق جامعه‌ای سالم و سرشار از نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

فلاح می‌گوید: این تفاهم نامه نیز با توجه به سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالا دستی میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و جمعیت هلال احمر استان کرمان منعقد می‌شود.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اقدامات پیشگیرانه، فعالیت‌های مشترک آموزشی، توانمندسازی و جلب مشارکت اجتماعی در پیشگیری از جرم حائز اهمیت است.

به گفته او، هم افزایی و تعامل مشترک بین بخشی و توان افزایی در ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بشردوستانه و افزایش تاب آوری در جامعه مخاطب از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه است.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، امداد وکمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مفاهیم بشردوستانه و داوطلبانه جهت تربیت مربی و خانواده‌های آنان، مهارت آموزی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در حوزه کارآفرینی، آموزش‌های خود مراقبتی و ارتقاء سطح تاب آوری به جامعه مخاطب توسط جمعیت هلال احمر بر اساس این تفاهم نامه اجرا می‌شود.

هادی فرشید به همکاری در توسعه ظرفیت‌های مددکاری اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کردو گفت: همکاری در برگزاری اردو‌های مشترک با اهداف پیشگیرانه در حوزه بزهکاری نوجوانان و راه اندازی کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته از دیگر وظایف جمعیت هلال احمر استان کرمان در این تفاهم نامه است.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم می‌گوید: همکاری در تاسیس کانون‌های بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت زندان ها، همکاری‌های حرفه ای، تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مورد نیاز حقوقی و قضایی جمعیت، همکاری در حوزه فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این تفاهم نامه است.

او در این نشست ضمن تجلیل و قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر گفت: نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر در همه عرصه‌های سخت حضور دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.