استولتنبرگ: پیوستن فنلاند به ناتو سریع انجام خواهد شد

دبیرکل ناتو اعلام کرد در زمان درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو این اقدام سریع انجام خواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی گفت که ورود فنلاند به ناتو، به محض آن که این کشور درخواست خود را ارائه کند، «هموار و سریع» خواهد بود.

به گزارش فاکس نیوز، استولتنبرگ این بیانیه را ساعاتی پس از آن بیان کرد که «سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند و «سانا مارین» نخست‌وزیر این کشور، در بیانیه مشترک خود از فنلاند خواستند «بدون تأخیر» برای عضویت در ناتو درخواست دهد.

استولتنبرگ در واکنش به این بیانیه گفت: «در صورتی که فنلاند تصمیم به درخواست بگیرد، به گرمی از آن‌ها در ناتو استقبال خواهد شد و روند الحاق هموار و سریع خواهد بود.»

از طرفی شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین نیز در گزارشی نوشت: «دفتر ریاست جمهوری امانوئل مکرون می‌گوید که فرانسه کاملاً از انتخاب مستقل فنلاند برای عضویت در ناتو حمایت می‌کند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، اما گفت: «ورود فنلاند به ناتو به تهدیدی برای روسیه تبدیل خواهد شد. گسترده شدن ناتو به امنیت اروپا منجر نمی‌شود. البته همه این‌ها به عناصری برای تجزیه و تحلیل ویژه و توسعه اقدامات لازم برای ایجاد تعادل در وضعیت و تضمین امنیت ما تبدیل خواهد شد.»

در حال حاضر ۷۸ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و ساعاتی پیش نیز «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تلاش کشور‌های عضو ناتو برای پمپاژ تسلیحات به اوکراین، آموزش نیرو‌های این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، استقرار مزدوران و برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز‌های مسکو، احتمال درگیری مستقیم و آشکار بین روسیه و ناتو را به جای جنگ نیابتی فعلیش افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه باید هر چه سریعتر اوکراینیای خائن رو از صفحه روزگار پاک کنه والا آمریکا هر روز یه الم شنگه دیگه درست میکنه و صلح و صفای جهانی رو به خطر میندازه
آخرین اخبار