نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

فردوسی فردی حکیم و شاهنامه دیوان کاملی از حکمت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فردوسی فردی حکیم و شاهنامه او تنها دیوان شعر نیست بلکه دیوان کاملی از حکمت است.

نشان فرهنگی هنری فردوسی که سالیان سال به فعالان حوزه فردوسی و شاهنامه اعطا می شد در شورای فرهنگ عمومی استان، مبتنی بر قرائت انقلاب اسلامی از شاهکار فردوسی، ساز و کار جدیدی به خود گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فردوسی مظلوم تاریخ است او در زمانه خود و بعد از خود در مظلومیت بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: نباید فردوسی ابزار عده ای ملی گرا و ابتذال قرار گیرد فردوسی حکیمی شیعی است و نمونه بزرگ فرهنگی به شمار می رود.

او گفت: آنجا که در شاهنامه می گوید "جهان را به بد نسپریم" در شاهنامه بهترین حرکت راهبردی را در استقلال ایران اسلامی برداشتوی الگویی کامل و نماد حجاب را در شاهنامه معرفی می کندلذا باید کار اساسی مرد تا این مرد بزرگ را از مظلومیت نجات دهیم و نکات حکمت فردوسی را به نسل جوان یادآور شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نباید فردوسی را در مقابل امام رضا علم کنند لذا پیشنهاد می شود تشکیلات فردوسی زیرمجموعه
آستان قدس رضوی شود
زیرا امام رضا در قبة هارونیه مسموم شدند.مساله حماسه مساله جهاد است و فردوسی هم درحماسه سرایی های  شاهنامه مساله ایثار و مقاومت را مطرح کرده است.

لزوم اهتمام ویژه به فرهنگ رضوی

 استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: ما در استان از یک منبع خیرات، برکات و مبنای فرهنگی بسیار عمیقی تحت عنوان فرهنگ رضوی بهره‌مند هستیم.وی گفت: نسبت به ظرفیت فرهنگ رضوی هم باید بهره مندی ویژه داشته و هم تقید ویژه‌ای به وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در استان داشته باشیم.

یعقوبعلی نظری گفت: این استان حماسه ساز است حماسه عملی و اعتقادی با روحیه انقلابی و پیوند دادن و پرداختن به شاهنامه فردوسی مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد.

او گفت: شاهنامه بهترین حرکت راهبردی را در استقلال ایران اسلامی برداشت

چهار مولفه اصلی در نشان سالانه فردوسی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درجلسه شورای فرهنگ عمومی  گفت‌ : نشان فردوسی در چهار حوزه:حماسه پژوهی، حماسه سازی (در عرصه صنعت و فرهنگ و هنر که قله این حماسه سازی ها ایثار و شهادت است)حماسه سرایی، در حوزه بین الملل (افرادیکه در حوزه بین الملل آرمان‌های فردوسی و شاهکار وی را پاس داشتندکه بر این مبنا هر ساله به 4 نفر به عنوان برگزیده نشان فردوسی انتخاب می شوند.

محمد حسین زاده  گفت: فردوسی شخصیتی بین المللی است و قابلیت عرضه جهانی را دارد و آورده ملی و مذهبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار