اعلام برنامه های هفته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در فارس

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از برگزاری اجلاسیه هئیت رئیسه فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در شیراز خبر داد.

حیدر صفرپور در نشست خبری از برگزاری چهارمین اجلاسیه هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و پهلوانی به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: این اجلاسیه با حضور ۲۵ مهمان خارجی از ۸ کشور از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

او همچنین از برگزاری جشنواره "رسم جوانمردی" به مناسبت هفته بزرگداشت فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و تجلیل از برترین‌های خبر داد و گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ غنی ملی و اسلامی ما دارد و یکی از ورزش‌های ارزشمند بومی کشور ایران است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای سبب تحکیم سنت دیرینه ایرانی اسلامی در عرصه بین‌المللی می‌شود و ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه‌ای تاثیرگذار است و برای ارتقا فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

۵۹ زورخانه در فارس فعال است

سید حسن حسینی، سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان فارس نیز با تاکید بر اینکه نباید ترویج و پاسداشت فرهنگ پهلوانی را محدود به یک هفته کنیم بلکه باید در تمام سال به این نکته توجه ویژه شود، گفت: ورزش باستانی و پهلوانی تنها یک ورزش نیست بلکه یک تفکر و تاریخ ملت ایران است.

او گفت: در سطح استان فارس ۵۹ زورخانه فعال است که در هفته پاسداشت فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی این زورخانه‌ها غبارروبی می‌شود.

به گفته حسینی، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ورزش زورخانه‌ای استان، تجلیل از خانواده شهید رنجبر به عنوان شهید امنیت، تجلیل از سادات ورزشکار و پویش نذر خون از جمله برنامه‌های این هفته در استان فارس است.

تاسیس اولین دبستان پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در شیراز

علیرضا هوشمند، رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای شیراز نیز گفت: پهلوانی یک اخلاق و مرام است و باید تمهیداتی اندیشه شود که ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای فارس جلسات ماهانه برگزار و از کسانی که باعث ترویج این فرهنگ شده‌اند تجلیل کند.

او به فعال بودن ۲۳ زورخانه در شیراز اشاره و گفت: اولین دبستان پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در شهر شیراز تاسیس شده است و ۳ ملی‌پوش در رده نونهالان در این دبستان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار