«جمال ۶۹» موشکی که مواضع صهیونیست‌ها را از عراق هدف قرار گرفته است

مقاومت اسلامی نُجَباء از موشک بالستیک و نقطه زن «جمال ۶۹» رونمایی کرد.  

موشک بالستیک «جمال ۶۹» چندی پیش و در آستانه روز جهانی قدس رونمایی شد. این موشک به پاسداشت نام شهید ابومهدی المهندس (جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم) از فرماندهان مقاومت که در مقابله با نظامیان آمریکا و تروریست‌های داعش در عراق نقش به سزایی داشت، «جمال» نام گرفته است. عدد ۶۹ نیز حروف ابجد حضرت زینب کبری «س» و نام نجباء نیز برگرفته از خطبه این حضرت در شهر شام است.

جنبش نجباء تاکید کرده است که موشک بالستیک جمال ۶۹ با کلاهک جنگی به وزن ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره قادر به حمل سوخت جامد است. این موشک با شعاع ۷۰۰ کیلومتر قادر است که مناطق فلسطینی اشغال شده در شرق سرزمینی‌های اشغالی، پایگاه‌های آمریکایی و منافع صهیونیست‌ها در کشور‌های سازشکار در منطقه را به راحتی هدف قرار دهد.

همزمان با رونمایی از این موشک، شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء اعلام کرد که گروه‌های مقاومت به هوشمندترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های نقطه زن مجهز شده اند که قادر است به حضور منحوس صهیونیست‌ها در غرب آسیا پایان دهد.

دبیر کل نجباء در سخنانی تاکید کرد: برای هر مسلمانی آشکار است که آرمان فلسطین بیانگر دیدگاه یکپارچه امت اسلامی و گرایش هر انسان آزاده و مقاوم در این دنیاست. اینک بار دیگر تاکید می‌کنیم که در کنارتان هستیم و می‌توانید در تمام حوزه‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیک روی ما حساب باز کنید.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء یکی از گروه‌های نظامی تشکیل دهنده الحشد الشعبی عراق است. هسته مرکزی این جنبش از سال ۲۰۰۴ در بغداد شکل گرفت و در سال ۲۰۱۳ به‌طور علنی اعلام شد و تاکنون با همین نام در صحنه سیاسی عراق حضور دارد. شیخ اکرم الکعبی در حال حاضر دبیرکل این جنبش است.

«جمال ۶۹» موشکی که مواضع صهیونیست‌ها را از عراق هدف قرار گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این قشنگ معلومه موشک ایرانیه موج میزنه
آخرین اخبار