ژاپن: توسعه مناطق در دریای شرقی چین از سوی پکن پذیرفتنی نیست

نخست وزیر ژاپن مدعی شد پکن در تلاش برای توسعه مناطق در دریای شرقی چین است و توکیو این مسئله را نمی‌پذیرد.

فومیو کیشیدا امروز (شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تلاش‌های فزاینده پکن برای توسعه مناطق در دریای چین شرقی «غیرقابل قبول» است.

دیروز وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای رسمی افزایش اقدامات چین برای دستیابی به منابع طبیعی در دریای شرقی چین، جایی که  نقطه تقسیم ژاپن و چین است را تایید کرد.

کیشیدا همچنین درباره تلاش برای ارائه اقداماتی که قصد دارد ین را در بحبوحه سقوط ۲۰ ساله اش به ارزی تثبیت شده تبدیل کند، گفت: تغییر سریع در نرخ ارز خارجی از دیدگاه هر فردی نامطلوب است.

پیشتر، مقامات دفاعی ژاپن اعلام کردند توکیو و پکن برای بهبود روابط بین دو کشور در تلاش هستند یک خط ارتباطی ایجاد کنند.

نوبوئو کیشی، وزیر دفاع ژاپن پس از دیدار با وی فنگه، همتای چینی خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: راه اندازی خط ارتباطی  جدید اکنون در حال انجام است و باید برای رفع اختلافات باقی مانده بر سر ایجاد آن، مقامات دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که ایجاد زود هنگام خط تلفن میان مقامات دفاعی ژاپن و چین مهم است. از آنجایی که مسائلی [حل‌نشده]  بین ما و چین وجود دارد، باید تلاش کنیم ارتباطات صریح داشته باشیم تا بتوانیم تبادلات را ارتقا دهیم و درک و اعتماد متقابل را تقویت کنیم. انتظار می‌رود این کانال ارتباطی در اسرع وقت که به احتمال زیاد سال آینده باشد، فعال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا خبر را اصلاح کنید!
باید بنویسید :
ژاپن: توسعه ی مناطق در دریای شرقی چین از سوی توکیو پذیرفتنی نیست.
آخرین اخبار