وزیر تعاون:

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

حجت‌الله عبدالملکی گفت: مهم‌ترین مساله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در زمان مقرر است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: مقامات دولت قبل اعلام می‌کردند که دولت سیزدهم با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است.

عبدالملکی میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور را حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی اعلام کرد و گفت: پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می‌شود.

او در ادامه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان خبرداد و گفت: علاوه بر این یک هزار و ۷۰۰ متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به اختصاص سهمیه احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت نام مشمول این طرح خواهند شد.

عبدالملکی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

او همچنین خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و گفت: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تایید نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح‌هایی را جایگزین این دو طرح کرده و باهمان میزان اشتغال تا دو ماه آینده طرح جدید شروع شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.