تحریم ها مانع کمک ایران به اتباع افغانستانی شده است + فیلم

برخی کشور‌ها با یک رویکرد دوگانه نسبت به موج جدیدی از آوارگان افغانستانی در ایران چشم خود را بر واقعیت بسته اند.   

جمهوری اسلامی ایران با چالش‌های اخیر در افغانستان، با موج جدیدی از آوارگان مواجه است، اما به نظر می‌رسد که برخی کشور‌ها با یک رویکرد دوگانه، چشم خود را بر واقعیت بسته اند. 

علی حاجیلاری، رایزن نمایندگی کشور ایران در نیویورک در سخنانی در اجلاس مجمع بین المللی مهاجرت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در حال حاضر بیش از نیم میلیون کودک افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند و آژانس‌های سازمان ملل نمی‌توانند تعهدات خود را در قبال این جمعیت آسیب پذیر به دلیل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی اجرا کنند. 

حاجیلاری افزود: در چند روز گذشته، هیئت‌های مختلف درخصوص آثار منفی جنگ بر هجوم آوارگان و پناهجویان و جریان‌های مهاجرتی صحبت کرده‌اند. ما هم چنین عواقب و پیامد‌هایی را درک می‌کنیم؛ چرا که بیش از ۴ دهه است که در غیاب هرگونه حمایت بین المللی و تحت شرایط وخیم ناشی از جنگ و اقدامات یکجانبه قهرآمیز و تحریم‌ها چنین وضعیتی را تجربه و سخاوتمندانه از میلیون‌ها پناهنده، مهاجر و آواره پذیرایی کرده ایم. 

حاجیلاری همچنین گفت: اگر ایران از این جمعیت عظیم پذیرایی نکرده بود، مطمئنا دیگر کشورها با حضور آن‌ها پشت مرزهایشان مواجه می شدند و الان نمی دانستند باید با آن چه کار کنند.

پیش از این مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست عالی رتبه شورای امنیت در موضوع امنیت غذایی خواستار حمایت از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.