ثبت نام بیش از ۱۳۰ هزار نفر در سامانه جهش ملی مسکن قم

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قم گفت: ۱۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر در سامانه جهش ملی مسکن در قم ثبت نام کرده اند که پالایش آن‌ها همچنان ادامه دارد.

 طلوعی در اولین جلسه شورای مسکن قم گفت: از افراد ثبت نام کننده تا به الان ۵۰ هزار و ۲۶۷ نفر حایز شرایط اولیه شده اند که پیش بینی می‌شود ۷۰ هزار نفر حائز این شرایط باشند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قم نداشتن ملک، استفاده نکردن از خدمات دولتی و سکونت ۵ ساله در استان را سه شرط لازم برای دریافت مسکن برشمرد و گفت: ۱۷ هزار و ۱۵۶ نفر تاکنون تایید نهایی شده اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان گفت: ۱۵ هزار و ۳۲۶ نفر هم افتتاح حساب کرده اند که از این تعداد ۸ هزار و ۲۷۰ نفر هم واریز وجه داشتند.

 طلوعی در خصوص افرادی که وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند هم گفت: وام ودیعه مسکن ارتباطی به نهضت ملی مسکن ندارد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قم در خصوص واریز ۴۰ میلیون تومان برای متقاضیانی که کار ساخت و ساز مسکن آن‌ها آغاز شده هم گفت: همه باید واریزی داشته باشند، اما آن افراد که ساخت مسکنشان شروع شده ۴۰ میلیون تومان باید واریز کنند، اما افرادی که زیرساخت مسکن آن‌ها در مرحله آماده سازی است مصوب شد تا در مرحله اول ۲۰ میلیون تومان و ۵ ماه دیگر هم ۲۰ میلیون تومان واریزی داشته باشند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قم در خصوص تغییر مکان ساخت مسکن برخی متقاضیان هم گفت: موقعیت جغرافیایی ثابت است و تمام کسانی که براساس قرعه کشی مکان مسکن آن‌ها در پردیسان مشخص شده است اتصال به پروژه صورت گرفته است.

 طلوعی تامین زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز در پردیسان و آماده سازی آن‌ها همزمان با ساخت را یکی از مصوبات این جلسه خواند.

استاندار قم هم در این جلسه گفت: زمین‌های داخل بافت اصلی پردیسان و ۵۶۰ هکتاری به صورت ۹۹ ساله محاسبه شود.

شاهچراغی در خصوص سازمان‌هایی که زمین برای ساخت مسکن دارند هم گفت: سازمان‌هایی که زمین دارند طبق قانون جهش تولید مسکن زمین‌های خود را باید به این امر و کارکنان واجد شرایط اختصاص دهند و مابقی زمین را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند تا برای عموم استفاده شود.

استاندار قم در خصوص ساخت پارکینگ در فضای باز برای مسکن ملی هم گفت: شورای فنی تشکیل شود و در صورت تصویب این اتفاق صورت گیرد.

 شاهچراغی از بهسازی محور پردیسان_ کهک و تجهیز کارگاه آن خبر داد و گفت: در محور باغ یک تا دستجرد هم راهدای مجوز تعریض ۶ متر گرفته است و ساخت زیرگذر قم_ سلفچگان _ ساوه هم آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
قرار بود ما به راحتی صاحب خانه شویم با وام بانکی و آورده های کم

نه این همه آورده اولیه یک جوان از کجا 300 میلیون آورده داشته باشه؟
بخدا شماها خیال ندارید کاری برای ما جوانان انجام دهید همش حرف حرف حرف
آخرین اخبار