خروج بیش از ۷۰ هزار کیسه آرد خبازی از چرخه تولید نان

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۷۰ هزار کیسه آرد خبازی از چرخه تولید نان خارج و در جا‌های دیگر استفاده شده بود.

اشرفی در نشست با دبیران سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: ضریب نفوذ و تأثیر گذاری شما در جامعه به دلیل این که بیشتر مورد سؤال و مطالبه افراد و گروه‌های مختلف درباره پیامد‌ها و آثار اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌های قرار می‌گیرید، نسبت به دیگران بیشتر است.

او گفت: دولت‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از اصلاح نظام یارانه‌ای خودداری کردند، اما دولت سیزدهم بر اساس الزامات و دستورالعمل‌های موجود در سال اول کار خود و بر اساس تکلیف قانونی که داشت، این طرح را اجرا کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: مبارزه با رانت و فساد یکی از اهداف اجرای این طرح است و ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس نیاز‌های جامعه تخصیص نمی‌یافت، اما با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، قرار است یارانه به جای وارد کننده به مصرف کننده داده شود.

اشرفی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در آمد متوسط سالانه هر خانوار در استان ۵۴ میلیون تومان و درآمد ماهانه هر خانوار ۴.۵ میلیون تومان در خانوار‌های شهری خراسان جنوبی است.

او گفت: متوسط درآمد سرانه هر خانوار در کشور سالانه ۷۴ میلیون تومان است و درآمد متوسط سالانه هر خانوار روستایی در خراسان جنوبی ۲۴میلیون تومان و میزان آن در کشور ۴۳ میلیون تومان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: خراسان جنوبی نیم درصد ثروت کشور را تأمین می‌کند و دولت سیزدهم خود را مکلف کرده برای مناطق کمتر توسعه یافته مانند خراسان جنوبی اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.


بیشتر بخوانید


اشرفی گفت: ارزانی بدون چارچوب نظامند به تولید آسیب می‌رساند، بنابر این نخریدن برای این که کالا‌ها ارزان شوند، چیز خوبی نیست.

اشرفی گفت: در خواست آرد یارانه‌ای از ۸۳۹ هزار تن در ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ در استان رسیده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: این در حالی است که در بازارچه ماهیرود یک کیسه آرد بیش از ۸۰۰ تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه این جلسه دبیران سازمان‌های مردم نهاد به بیان دیدگاه‌های خود در باره موضوع‌های مختلف، چون نبود سهم مشخصی در تسهیلات بانکی برای جوانان، ضرورت حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در جمع مردم در مهرشهر، همکاری نکردن بانک‌ها با افراد معرفی شده برای دریافت تسهیلات، تسریع در تکمیل خانه جوان بیرجند اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.