لاگارد: روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۲ (WEF) در داووس گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین دو ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است اولی وابستگی اروپا به زنجیره‌های تامین از خارج و دومی اتکا به انرژی و مواد معدنی کشور‌هایی که خیلی هم دوست نیستند.

او مدعی شد: با این حال اروپا اگر یکصدا شود نیرویی باورنکردنی است که به صورت گروهی و با مشارکت هم بسیار خوب عمل می‌کند.

مارک روته، نخست وزیر هلند هم از اتحادیه اروپا خواست تا اقتصاد خود را به گونه‌ای اصلاح کند تا بازار داخلی‌اش تقویت شود. به گفته او فرانسه، آلمان و ایتالیا علیرغم روابط مهم با آمریکا باید درباره سیاست خارجی خود حاکمیت داشته باشند.

واشنگتن پست امروز در گزارشی نوشت: بیشتر کشور‌های اروپایی علیرغم لفاظی‌های قبلی خود علیه روسیه حالا مجبور شدند شرایط جدید پرداخت گاز روسیه را بپذیرند، زیرا از بحران جدید انرژی بیم دارند.

این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد شرکت‌های انرژی اروپایی به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه مبنی بر خرید گاز طبیعی با استفاده از یک سیستم پرداخت جدید پیچیده عمل کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش، کشور‌های اتحادیه اروپا به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه هستند. آن‌ها در کوتاه‌مدت مایلند برای جلوگیری از بحران انرژی از برخی حلقه‌ها عبور کنند و همین موضوع یکی از عواملی بود که به ثبات روبل کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار