مجلس و دولت باید در جهت اصلاح ساختار بودجه گام‌های اساسی بردارند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداربا مقام معظم رهبری به موارد مهمی از جمله مسئله محور بودن طرح‌ها و لوایح مجلس، تدوین برنامه هفتم و ضرورت اصلاح ساختار بودجه اشاره شد.

احمد حسین فلاحی گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های مجلس انقلابی و نمایندگان انقلابی را برشمردند و تاکید کردند انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به گزارش ارائه شده از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی، اقدامات صورت گرفته در مجلس را بسیار مفید و خوب ارزیابی کردند و در ادامه توصیه‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند.

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس گفت: رهبر انقلاب در خصوص نطق‌ها و مسئولیت پذیری نمایندگان نیز تذکراتی را مطرح کردند و توصیه کردند که طرح‌های دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی نباید کنار گذاشته شود، از آن‌ها استفاده شود و این طرح و لوایح باید مسئله محور باشد.

او گفت: در موضوع اصلاح ساختار بودجه نیز رهبر انقلاب اقدامات صورت گرفته را کامل ندانستند و تأکید داشتند، ساختار بودجه هنوز اصلاح نشده که مخاطب این موضوع بیشتر دولت است، اما در مجلس نیز نباید با افزایش هزینه‌ها بدون تعیین درآمد‌های واقعی و قابل تحقق، به کسری بودجه که ام‌الخبائث مشکلات اقتصادی است، اضافه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین در باب مسئولیت پذیری یادآور شدند که پای قانون خوبی که تصویب می‌کنید محکم بایستید و از طرف دیگر اینگونه نباشد که با آگاهی از رد شدن آن در شورای نگهبان یا ناتوانی دولت در اجرای آن، قانونی تصویب کنید تا فقط مسئولیت آن را از دوش خود بردارید؛ بنابراین مجلس باید در موضوع تنقیه قوانین کار‌های اساسی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.