S.N.S.F ؛ پاسدارانِ خلیج فارس

یونان در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه، نفتکش روسی حامل نفت ایران را به پشتوانه آمریکا توقیف کرد اما ... .

چهارشنبه هفته پیش یونان در اقدامی هماهنگ با آمریکا و در پی درخواست دستگاه دادگستری این کشور، محموله نفتکش تحت پرچم ایران را در اختیار آمریکا قرار داد تا نفت ایران در راستای ادامه سیاست فشارحداکثری و اعمال دنباله دار تحریم‌ها به آمریکا و به هزینه دولت بایدن به خاک آمریکا منتقل شود.

نفتکش روسی لارا (با نام قبلی پگاس) حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران بود که روز ۲۶ فروردین امسال در آب‌های یونان توقیف شد.

به نوشته رویترز، محموله نفت ایران به یک نفتکش دیگر به نام «آیس انرژی» منتقل شده که با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند و متعلق به شرکتی یونانی به نام «دیناکوم» است که دولت آمریکا آن را اجاره کرده و به طرف این کشور درحال حرکت است.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

یونان در بحبوحه جنگ اوکراین، نفتکش روسی حامل نفت ایران را به پشتوانه آمریکا توقیف کرد اما ...

این درحالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه قبل از اقدام آمریکا و یونان به توقیف نفتکش ایرانی در نشست داووس  بازگشت تهران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را متقابلا با بازگشت ما به فعالیت‌های اقتصادی بین المللی مرتبط دانست و گفت:  هنوز به جایی نرسیده ایم که بتوانیم به طرف آمریکایی اعتماد کنیم و متقاعد نشده ایم که رفتارش تغییر کرده است. تفاوت دولت بایدن و ترامپ باید نشان داده شود، اما سیاست فشار حداکثری همچنان وجود دارد.

 
بازتاب های  توقیف دو فروند نفتکش متخلف یونانی در فضای مجازی

ایران، اما در واکنش به این نفتکش ربایی، ضمن احضار کارداران یونان (عامل ربایش نفتکش) و سوئیس (به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران) و رساندن مراتب اعتراض به آن‌ها، روز جمعه ششم خرداد در اقدام عملیاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران (ندسا) دو نفتکش یونانی «پرودنت واریور» و «دلتا پوزئیدون» با پرچم یونان و تحت مالکیت این کشور را در آب‌های خلیج فارس و مناطق ماموریتی خود توقیف کرد.  

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

ندسا درست در این دو نقطه نفتکش های یونانی را توقیف کرد

منابعی می‌گویند هنوز ۱۷ نفتکش یونانی دیگر در خلیج فارس وجود دارند

محدوده عملیاتی خلیج فارس از سال ۱۳۷۴ در حوزه استحفاظی نیروی دریایی سپاه پاسدران بوده و بر پایه مأموریتی که برای نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس از سوی فرماندهی کل قوا تعیین شده، این نیرو خلیج فارس را به ۵ منطقه جداگانه تقسیم کرده؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران در هر یک از این مناطق نیز یک منطقه دریایی ایجاد نموده که پایگاه‌های دریایی کوچکتری را شامل می‌شود.

در هر یک از این مناطق پنجگانه علاوه بر شناور‌های تندرو، یگان موشکی ساحل به دریا، گروه‌های پدافند ضد هوایی مستقل، یگان ویژه، یگان‌های تکاور و تفنگدار دریایی مستقر هستند و مأموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکو‌های نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز را بر عهده دارند.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

مناطق پنجگانه ندسا در خلیج فارس

تمامی مناطق پنجگانه (منطقه یکم صاحب‌الزمان،  منطقه دوم نوح،  منطقه سوم امام‌حسین،  منطقه چهارم ثارالله(علیهم‌السلام) و منطقه پنجم نازعات زیر نظر سردار تنگسیری فرمانده کنونی نیروی دریایی سپاه پاسدارن است که مهم‌ترین قرارگاه دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین دو پایگاه مستقل دریایی در دریای مکران، جاسک و چابهار و زیر مجموعه‌های مختلفی دارد که ماموریت یکی از آن‌ها یعنی «SEPAH NAVY SPECIAL FORCE» «S.N.S.F»  حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران برای مقابله با دزدی دریایی و ایمن‌تر شدن آب راه‌های خلیج فارس است.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

جزیره فارور محل استقرار نیروهای "S.N.S.F"

یگان نیرو‌های ویژه دریایی سپاه پاسداران که در گذشته با عنوان گردان‌های تفنگدار در جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ حضور داشت، پس از فرمان رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۷ با همت سردار شهید محمد ناظری با عنوان رسمی نیرو‌های ویژه دریایی سپاه پاسداران در جزیره «فارور» تاسیس شد.

جزیره فارور محل استقرار این تیپ در فاصله ۴۵ کیلومتری از بندرلنگه در غرب استان هرمزگان قرار دارد و به دلیل موقعیت سوق الجیشی این جزیره، استقرار یگان نیرو‌های ویژه دریایی سپاه در آن قدرت انعطاف و تحرک زیادی برای کنترل مبادی ورودی و خروجی خلیج فارس به این یگان داده است.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

نیروهای S.N.S.F ندسا

اعضا این نیروی ویژه از نخبگان نظامی ایران و گلچینی از تمام نیرو‌های سپاه پاسداران هستند و قابلیت مقابله و هجوم به دشمن را از راه دریا، خشکی و هوا دارند؛ هر نیرو مواردی مثل غواصی، چتربازی، زندگی در شرایط سخت، کار در ارتفاع، بقا، انواع تیراندازی، حفاظت از شناور، تصرف ساحل، تسخیر شناور، رهایی گروگان، جنگ شهری، تک تیراندازی و تخریب را فرا می‌گیرند.

در کنار این مهارت‌ها استفاده این نیرو‌ها از استاندارد‌های روز، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته و همچنین آموزش‌های کاملاً به روز باعث متفاوت شدن آن‌ها شده‌است.


بیشتر بخوانید:


 دلیل استفاده از اسامی و القاب به زبان انگلیسی در این گروه (S.N.S.F) نیز به این دلیل است که تشخیص  حضور این افراد و نیرو‌ها در آب‌های بین‌المللی و آزاد و در مواقع رودررویی روزانه با تمامی کشتی‌های ایرانی و خارجی در خلیج فارس آسان باشد.

(S.N.S.F)‌ها تاکنون ماموریت‌های موفقیت آمیززیادی داشته اند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازپس‌گیری کشتی‌های ایرانی ایران جوان و دیانت در خلیج عدن از دست دزدان دریایی در سال ۱۳۸۷ و  بازداشت ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکایی در دی ۱۳۹۴ در نزدیکی جزایر فارسی اشاره کرد.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

ملوانان آمریکایی بازداشت شده در خلیج فارس

 تصاویر ملوانان بازداشت‌شده و زانو زده که به نشانه تسلیم دست‌هایشان را روی سرشان گذاشته بودند، بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین المللی داشت و به نوعی به دنیا نشان داد که حاکم بلامنازع آب‌های خلیج فارس کیست.


بیشتر بخوانید:


توقیف دو شناور تفنگدران دریایی نیروی دریایی آمریکا باوجود حضور ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا و ناوگروه هواپیمابر «شارل دو گل» فرانسه در آب‌های بین‌المللی منطقه اتفاق افتاد؛ البته همزمان با عملیات نیرو‌های ایرانی، ناو گروه هواپیمابر آمریکایی اقدام به اعزام نیرو و پرواز بر روی جزیره فارسی کرد و آرایش نظامی به خود گرفت که با هشدار شدید نیرو‌های سپاه پاسداران مواجه شد.


بیشتر بخوانید:


توقیف نفتکش انگلیسی استنا امپرو در منطقه خلیج فارس واقع در تنگه هرمز دیگر اقدام تاثیر گذار دیگر (S.N.S.F)‌ها بود که تیر ۹۸ در واکنش به توقیف نفتکش «گریس ۱»  ۱۵ روز بعد از توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی در دریای مدیترانه و آب‌های سرزمینی جبل‌الطارق از سوی نیروی دریایی انگلیس و حدود ۷۲ ساعت پس از فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر بی‌جواب نماندن خباثت انگلیسی‌ها در ماجرای دزدی دریایی‌شان انجام شد.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

نفتکش انگلیسی استنا امپرو توقیف شده در خلیج فارس

توقیف نفتکش انگلیسی از سوی نیرو‌های ویژه دریایی سپاه پاسداران در حالی بود که به گفته سخنگوی سپاه پاسداران این نفتکش پس از بی توجهی به هشدار‌ها و تذکرات یگان دریایی سپاه پاسداران و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن ۲ فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیرو‌های خودی متوقف و جهت بررسی‌ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

S.N.S.F سپاه الهه خلیج فارس

سردار شهید ناظری (تصویر راست) و سردار عمویی (تصویر چپ) 

این اقدامات تنها گوشه‌ای از تلاش‌های یگان ویژه دریایی سپاه پاسداران بودند که پس از شهادت شهید ناظری در سال ۹۵  به تیپ ارتقاء یافت و اکنون با عنوان تیپ نیرو‌های ویژه تکاوری اباعبدالله (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران به فرماندهی سردار عمویی در حال انجام ماموریت‌های محوله است.


بیشتر بخوانید:


ماموریت‌های محوله‌ای که در لحظه، ورق بازی را مثل آنچه اخیرا رخ داد به نفع ایران برمی‌گرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح اله دولاح
۲۲:۱۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها درود خدا بر همه دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ای کاش منم یک پاسدار ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران می بودم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمیدرضا
۰۶:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
انهأیکه میگن تا کی‌ جنگ تا کی‌ کشته شویم یه نگاهی‌ به تاریخ آمریکا بنداز از اولش تا به الان دارن همچنان میجنگند یه نگاهی‌ به تاریخ خودمان بنداز چقدر دشمنان ما به کشور ما یورش بردن بایستی مردم بشین آیه نس بخونند که چرا آخه به ما حمل می‌شه چرا مغول آمد و همه را کشت در هر زمان که ما ملتی سست و مایوس بودیم بهمان حمل شد و به غارت کشیده شدیم این حرفها مال انسانهای بی‌ وجود که بگن آخه تا کی‌ جنگ باید در هر شرایطی قوی شد و آماده جنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ما باید خواستار بازگشت جزیره بحرین به سرزمینمان باشیم. خواست ملی ایرانیان. ما اقدام شاه خائن را در جدایی بحرین از ایران ، به رسمیت نمی شناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
دست مولا علی نگهدارتون شیر مادرتون هم حلاتون،به دل ادم میشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد وطنم
خدا قوت به همه سربازان وطن
عزت آفریدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با آل علی هر که درافتاد ورافتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ایران دخت
۰۰:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خدا حفظتون کنه که به نظام آبرو میدین و توی اینهمه مشکلات آب سردی هستین روی آتش مشکلات. هرچند نمیشناسمتون ملی بدونین بهتون افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
بوسسسس به تمام سپاهیان غیور
فقط پس ندیدها! یونان باید غرامت خوشخدمتی به آمریکا رو بدجور بپردازه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
به نظرم سپاه يه زیرمجموعه برای مبارزه با گران فروشی و هزار جنایت اقتصادی امروزه درست کنه که به همین سرعت چوب تو آستین اخلالگران اقتصادی بکنن،از دست قانون فشل هیچ چیزی بر نمياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
درجواب ناشناس 8 خرداد 14:32 و 15:24. اولا آمریکا هواپیمای دشمن خودش رو زد نه هواپیمای مسافربری خودش . دوما 3 روز کتمان نکرد . فرق بین دشمن و خودی . بفهم

درجواب 15:35 . ای کاش خواب بودند و 176 تا آدم رو نمیکشتن . عذر خواهی هم بدرد نمیخوره . مثل اینکه یجا برادرت دعواش بشه بعد بزنی داداشت رو نقص عضو کنی

بگی حواسم نبود ببخشید اگه تو رو نمیزدم یا رو من رو میزد . این جوری کاش تو هم اصلا خواب بودی شاید داداشت کمتر آسیب می دید

چاپ کن حتما . چون با یک سری آدم غیر ایرانی طرفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بله درست می فرمایید اشتباه خیلی بزرگی بود و کسی نباید کتمان کنه...ولی بنظر شما بخاطر این اشتباه باید امنیتمون رو از بین ببریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اشتباه نکن اگه ساده بگذریم تکرار میشه باید درسی بهشون بدیم تا کسی دیگه جرات نکنه چنین کاری بکنه . مث اینکه یونان هنوز به امریکا امید داشته خوبه حالا میفهمه این امریکا اون امریکای سابق نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
من خودم رو بارها جای اپراتور سامانه پدافندی گذاشتم.
بنظرم تو اون شرایط تصمیم درستی گرفت . در صورتی که راحت ترین کار توی شلیک نکردن بود ولی اون تصمیم سخت و درست رو توی ده ثانیه گرفت . نباید برای نیروهای شجاع نظامی مون هزینه سازی کنیم تا با قوت از مملک عزیزمون دفاع کنند.
نتایج خوبش مال همه ماست . پس اشتباهات احتمالی هم مال هممون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اشتباه صورت گرفت . اوکی . مجازاتش کو . شما یه چک بزنی گوش کسی باید دیه بدی . هی بری دادگاه هی بری پاسگاه . شما چه مجازاتی درخور این اشتباه دیدی ؟

این چندمین اشتباه از این دسته ؟ یادتون نمیاد سال 90 اف 14 ارتش رو زد . . شلیک گلوله جنگی به اصفهان . شلیک اشتباه به یگان ویژه . عملیات ولفجر که محسن رضایی

بعد از 30 سال گفت که چه کار کرده و اون همه سرباز رو فدای عملیات بعدی کرده . یه سرچ ساده بهتون میگه .

هیچکس منکر امنیت و وجود آدمهایی مثل سلیمانی و طهرانی مقدم و ... نیست ولی قبول کن اشتباهاتشون زیاده .

کل این داستان هم برمیگرده به یه جمله که نوشته بود همه کارهای سپاه درسته . انتقاد باید بشه وگرنه میشه خودرو سازی که هیچی رو قبول نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
12:06
چرا حسن روحانی دستور نداد هواپیماهای مسافربری اون شب پرواز نکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۹:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
انگار تاریخ داره تکرار میشه فرزندان واقعی ایران بزرگ در مقابل دیوزادگان یونانی، انگار که گارد جاویدان در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دوباره زنده شده و داره از ایران، این ملک اهورایی دفاع می‌کنه.
ان شاالله که همیشه موفق و پیروز باشید ای سپاه جاویدان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باسلام و صلوات
آفرین بر نیروهای دریایی کشور عزیزمان ایران بالاخص نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست مریزاد و خسته نباشید ! ممنون !
Iran (Islamic Republic of)
یکی از منتظرین ظهور آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف
۱۵:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
جانم سپاه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ای یونان بدبخت خوش رقصی برای امریکا نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بنام خدا
سلام و درود به رهبر گرامی
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۱۴:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سوال درکجایی دنیا قرارداریم
تاکی باید درجنگ باشیم
تا کی باید خسارت جهل سیاسی پرداخت کنیم
روزگار مریض مردم ایران با شعار درمان نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ترسو پس وایسیم نگاه کنیم بدبخت ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
حسینیان همواره و هميشه با یزیدیان در ستیزید !
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
زندگی یعنی حق طلبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تفکر و دیدگاه وا اسفا از این بی هویتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام
بسمه تعالی
احسنت به شما عزیزان ، رزمندگان دلاور
اسلام و سلام و درود به ارواح طیبه امام
خمینی رضوان و تعالی علیه و همه شهدا
،شما دلاوران مایه مباهات و افتخار اسلام و ایران عزیز هستید .
خدا همه شما را حفظ کند. ومن صمیمانه
از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران
تشکر می کنم و به خانواده های گرامی همه شما سپاه پاسدارن و رزمندگان و ارتش جمهوری سلامی ، سلام و درود می فرستم و صمیمانه تشکر می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ناتو دیگه کیه
هیچ غلطی نمیتونن بکنن همین تکاورهای سپاه و ارتش کل ناتو رو در هم میپیچن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
همه کارهای سپاه تا حالا عالی بوده
درود به رزمندگان سپاه
روح شهید ناظری شاد باشه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
آره مخصوصا 2 موشکی که زد به هواپیمای اکراینی . یادته

شما هم چاپ نکن . اولا به صلاح نیست . دوما گردش اطلاعات آزاد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
آقا اصلا تجهیزات سپاه داغون آمریکا جونتون برای چی هواپیمای مسافربری ایران رو زد و بعد گفت فکر کردیم اف ۱۴ است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
افرین به ناشناس 14:32 سوال خوبی پرسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تویی که میگی 2 تا موشک زد !
اگه نمی زد می گفتی چرا مگه خواب بودند !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ما عذرخواهی کردیم ولی آمریکا با شلیک کننده مدال داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
در جواب ناشناس ۱۴:۲۵
تو همین جنگ اکراین و روسیه ارتش اوکراین به اشتباه هواپیمای مسافربری خودش رو با موشک ساقط کرد
تو هیچ بوق و کرنایی هم نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ماشاالله.خدا حفظ تون کنه.مایه امید مایید و انشاالله به لطف خدا و دعای خیر امام زمان سرباز رشید اسلام و ایران باقی بمونید و ما دعاگوی خیر برداران غیور و شجاع مون هستیم...زنده باد برادران سپاهی و ارتشی دلاور پاسدار وطن..‌در پناه خدا باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی آشتیانی
۱۲:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
هر 17تاشو توقیف کنید و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اینهایی که فاز منفی میدن چقدر بغض و کینه نسبت به استقلال ملت ایران دارند.مرگ بر منافقین مزدور شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اینایی که منفی میدن دلشون از جای دیگه پره ولی شماها تنها چیزی که یاد گرفتید اینه که به هر منتقدی برچسب مزدور و منافق میچسبونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس 12:52
اونی که میاد حال مردم رو تو خبرهای خوب بد میکنه و مدام انرژی منفی میده و نونش تو ناامید کردن مردم ایران و نفرت پراکنی بینشون هست منافق یا مزدور اسرائیل نیست پس چیه؟! وقتی داره مدام مردم رو ناامید میکنه و به جون هم میندازه تا جنگ داخلی راه بیفته یعنی دقیقا داره دستورات اسرائیل رو انجام میده.
جدا چرا چشم ندارین خوشی و موفقیت و پیشرفت مردم رو ببینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بس کنید این کارها تروریستیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تروریست اون آمریکای جنایتکار هستش
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۱۲:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خاک بر سرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
جد آبات تروریسته البانیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
کشتی. ما رو دزدین و نفتهاش رو هم بردن. ،، تروریستهای تو دل برو یعنی. امریکایی تروریست نیستن. که فاز منفی میدی. ،منافقی معاندی . شاهی هستی
با اصلاحاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خفه شو بخاطر یک وعده غذای ال سعود و عنگلیس واق واق نکن خرفت البانیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
وطن فروش حقیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تروریست غرب پرستان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
همین مونده که یونان زپرتی نفتکش ایران مصادره کنه
خدایش هر17تا نفتکش یونان بگیرین تا درس عبرت بشه براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
این کارتون حرف نداشت چون دنیای امروزی صرفا بر مدار قانون نمیچرخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باعث غرور ملی و افتخار است که به برکت نظام جمهوری اسلامی حاصل شده باید قدرش رو دونست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
زاررررت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۳:۰۴
آخییییی خیلی بهت فشار اومد نه؟!! خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه هیچکدوم از این 5 منطقه یه اسم ایرانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
فکر کنم شما ها که منفی دادین ایرانی نیستین . حتی با این جمله درست حسابی هم مشکل دارین ؟

اگه جمله ایراد داشت خود این yjc چاپ نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۷:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
منم موافقم واقا
اسم ایرانی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خدایی این وطن فروشها به چه نکته هایی اشاره می کنند ..البته آدم کور و بی ناموس همیشه منفی نگره و عقلش بیشتر از این کشش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ایران الان هزار و پانصد سال هست که با اسلام عجین شده و از دل این پیوند ناگسستنی دانشمندان و شعرای بزرگ پدیدار شده‌اند. اگر کسی فرهنگ اسلامی رو از ایران جدا کنه مثل اینه که اشعار شاعرانی مثل حافظ، سعدی، مولانا و... رو دور ریخته، فارسی بدون واژگان عربی لطافت خودش رو از دست میده گویی که غزلیات حافظ رو تبدیل به شاهنامه فردوسی کنیم. هر چند هردوی اینها شاهکارهای ادبی هستن ولی لطافتی که واژگان عربی به زبان فارسی بخشیده رو نمی‌شه جایگزین کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ایران اگه مقتدر شده بخاطر اسلامِ بخاطر یاری ائمه س. زمان جنگ همه کساییکه رفتن و جون دادن که ایران بشه ایران سربند ائمه به پیشونیشون بود. هدفشون جون دادن تو راه اسلام بود. به قول سردار دلها ایران بدون اسلام،ایران بدون امام زمان نمیتونه رو پاش بایسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
دزدان دریایی کاراییب قسمت ششم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
والا ما مال خودمون رو پس گرفتیم ازشون تازه دزد اونه که تو عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و یمن جنگ راه میندازه تا ثروتشون رو ببره به قاره ی خودش یعنی امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باعث مباهات وافتخاراست کورشود انانکه نمی توانندقدرت ایران راببینند دشمنان حرامی باید نابودشوند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام
خدا پشت و پناهتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام
لطفا یکی بزنید 10 تا میخورید را به یکی بزنید 2 تا میخورید کاهش ندهید.
10 تا نفتکش میگرفتید هم خلیج فارس کمتر محل تخلف میشد هم دشمنا میفهمیدن کد خدا کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
دورود بر نیرو دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
امیدوارم به جنگ ختم نشود یونان کشوری فقیر است ولی عضو پیمان ناتو بهتر است بدانیم با اینکه یونان در مقابل ایران هیچ است ممکن است مثل اکراین همایت شده سالها ما را سرگرم شهید دادن کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ترسو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
یعنی میفرمایید تو این شرایط اقتصادی کشتی مون رو دزدیدن ما باید ساکت بشینیم نگاه کنیم؟!
امروز یه کشتی پر نفت دزدید امریکا بهش هیچی نگیم فردا میخواد چه غلطی بکنه؟! بعد تو جوابگویی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
هزینه حمل تا یونان بهمراه بیمه ان بشکل نفت باید کسر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ملت ما تا کی چوب این روسیه و کوری مسئولان را باید بخورد ایا مسئولان ما درک ندارند که همین یک ذره نفتی که مفت و مفت و با هزار تا بدبختی صادر می کنند حالا با کشتی روسیه که در شرایط جنگی هست به اینطرف و اونطرف ارسال می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
یه جورایی با گرفتن این دوتا کشتی آمریکارو به چالش کشیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ملت چوب وطن فروشای مثل تو را دارن میخورن
Iran (Islamic Republic of)
اولا
۱۷:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
نفتکش ما رو دزدین بعد تو داری چوب پیدا می کنی خیلی شادی عزیز ما نفتکشمون از یونان گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
در این گیر و دار اقتصادی، خبرهایی از این دست دلمان را قرص می کند. نفتکش ها را با هزینه های اضافی و سود مورد نظر به نفع ایران مصادره کنید و اگر لازم بود به عنوان جریمه نفتکش های دیگری را هم به نفع ایران مصادره کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باید اعلام بشه یا نفتکش لیریایی رو روی دریا با موشک میزنیم یا خودش با پای خودش برمیگرده و نفت رو تحویل نفتکش روسی میده .
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۰:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
یه موشکم بزنین تو مردم راحت شیم از دستتون
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اقای Saeid موشک تو آلبانی بزنیم زوتر به آرزوت میرسی چون من تورو بین مردم نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
رضا غفوری
۰۹:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
چنانچه نفت کش رو روی دریا بزنیم دنیا میفهمد با ایرانی وارد بحث نشود ÷ قدرت موشکی ایران و دقتش÷ شجاعت و امادگی برای جنگ نظامی ÷ بی پاسخ نماندن دهن کجی و سرقت از ایران. بنا بر هر اقدامی که سپاه انجام دهد ملت با جان و مال و دل حمایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سرداران دریا دل متشکریم انشالله همیشه سایه شما بالاسر ملت عزیز ایران باشه و اگر به شهادت رسیدید با امام حسین علیه‌السلام محشور شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سردار شهید ناظری ( ببین استیل گنگو )
Belgium
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
البته ارتشی بود و رفت در سپاه پایه گذاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۲:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خیر دوست عزیز عضو کمیته انقلاب اسلامی بودند و بعد به عضویت سپاه در امدند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
هیچ تفاوتی ندارند نیروهای مسلح همه شون برای ما ملت ایران عزیز هستن
Iran (Islamic Republic of)
یا صاحب الزمان ادرکنی
۰۸:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
درود و سلام خدا بر مردان غیور ایران
یک زمانی بود که انگلستان ، پرتغال و اسپانیا و دیگر کشورها به راحتی وارد آب و خاک ایران می شدند و می زند و می رفتند.
الان معادله فرق می کنه یک بگیر بیچارتون می کنیم که به غلط کردن بیفتید یک بزنی هزار..... .................................... تا می خوری
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ان شاءالله در پناه خدا باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
جانم ندسا - کاش میشد میتونستم عضوش بشم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اسم وفامیل نظر شون رو نوشتن رو ننویسید ما دشمن داریم ودشمنان نا ناجوانمرد وقاتل هستن اسن وفامیل نظر دهندگان رو میگیرن سرشون بلا میارن فقط ما ها که ننیخونیم دشمنان هم ثانیه به ثانیه ما رو چک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ما ملت شهادتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
غلط کردن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
این چه حرفیه ؟؟
با نوشتن اسم میگردن پیدا کنند نظردهنده را و ترورش میکنند به خاطر نظرش ؟؟!
عزیز اسم وفامیل که نمیشه دلیل برای پیدا کردن کسی ! کسی رو بخوان پیدا کنن (هرجا نه فقط دشمن) از روی آی پی و... این کارو میکنند نه از روی یه اسم .
ضمنا اون نامردها وقتشونا نمیگذارن برای پیدا کردن یه نظردهنده و یا پیداش کنند و ...
اونها میرن سراغ عزیزانی همچون احمدی روشن ، سردار سلیمانی ، و.... نه یه نظر دهنده .
اگه بخوان به فرض هم دنبال کسانیکه نظر میدن بگردن و بلائی سرشون بیارن باید 90 درصد مردم کشور را دنبال کنند!!!
مرگ بر اسرائیل و آمریکا و اجیرشدگانشون .
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۷:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
می توان با هر اسم فامیلی نظر داد
Iran (Islamic Republic of)
رضا غفوری
۰۹:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
دشمن داخلی تعدادشون روز بروز بیشتر میشه افراد سبک مغزی که خودشون رو به بیگانه فروختن ولی من نمیترسم جانم فدای ایران وطنم پاینده باد ازاد باش اباد باش ای ایران
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۷:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد (سرداران دريايي متشكريم )
آخرین اخبار