ترامپ:

پایگاه هوایی افغانستان در بگرام از سوی چین اشغال می شود

ترامپ گفت ما میلیاردها و میلیاردها دالر در پایگاه هوایی افغانستان در بگرام سرمایه گذاری کرده‌ایم و اکنون این پایگاه از سوی چین اشغال خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بر این باور است که چین به زودی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را تصرف خواهد کرد، در صورتی که پیش از این، این کار را نکرده باشد.

ترامپ گفت: "ما شمار سربازان را به ۲۰۰۰ سرباز کاهش دادیم، اما من قصد داشتم بگرام پایگاه هوایی در شرق افغانستان را حفظ کنم. این یک پایگاه هوایی عالی است، ما میلیاردها دالر در آن سرمایه گذاری کرده ایم. ما آن را برای افغانستان پس انداز نکردیم".

ترامپ در همایش انجمن ملی تفنگ داران آمریکا در هیوستون تگزاس گفت ما آن را نگه داشتیم زیرا یک ساعت با جایی که چین در حال ساخت سلاح هسته ای است فاصله دارد. اما ما تنها در یک شب آنجا را ترک کردیم.

ترامپ گفت: "تنها فکر کنید - ما میلیاردها و میلیاردها دالر سرمایه گذاری کرده ایم و اکنون پایگاه به زودی از سوی چین اشغال خواهد شد، اگر پیش از این، این کار را نکرده است".

یادآوری می کنیم، که نیروهای آمریکا و متحدانش در ماه اگوست سال گذشته میلادی افغانستان را ترک و در ۱۵ اگوست طالبان کنترل ۳۳ ولایت افغانستان را بدست گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار