اشرف غنی:

آمریکایی ها برای رسیدن به اهدافشان مرا قربانی کردند + فیلم

غنی می‌گويد آمریکا بر اساس سیاست دوگانه‌اش در توافق با طالبان حکومت را سقوط داد که این نتیجه  بیش از حد اعتماد من به این کشور و متحدانش بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان - 7 سال پیش، اسفند 1394 پس از انتخابات ریاست جمهوری، با پا در میانی جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شد.
دو سال بعد، شهریور 1396 غنی به واشنگتن رفت و در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت این کشور، برای پشتیبانی اش از افغانستان سپاسگزاری کرد.
اسفند 1398 در انتخابات بعدی، در اوج اعتراض عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری، آمریکایی ها برای بار دوم، غنی را رئیس جمهور اعلام کرد.
سه ماه بعد، آذر 1398 ساعت 11:30 شب، ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در یک سفر غیرمنتظره به پایگاه بگرام افغانستان آمد، اشرف غنی نیز به بگرام رفت و از ترامپ، بخاطر حضور نظامی سربازانش در افغانستان تشکر کرد.

یک سال بعد، جوبایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا به قدرت رسید و وعده داد که در کنار غنی میماند و از افغانستان حمایت می‌کند.

حالا 7 سال بعد، 24 مرداد 1400 همه چیز در افغانستان برهم خورد و اشرف غنی، سر از ابوظبی در آورد.
اکنون اشرف غنی می‌گويد آمریکایی ها برای رسیدن به اهدافشان مرا قربانی کردند.
غنی می‌گويد آمریکا بر اساس سیاست دوگانه‌ای که داشت به من خنجر زدند و در توافق با طالبان حکومت را سقوط دادند که این کار، نتیجه  بیش از حد اعتماد من به این کشور و متحدانش بود.
رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گويد آمریکا حتی در مذاکرات، به ما فرصت ندادند و تصمیم اول و آخر را خود شان توسط زلمی خلیلزاد گرفتند.
چی شد که آمریکا و متحدانش به اشرف غنی پشت کند و افغانستان را به یکبارگی ترک کند؟

کارشناسان می‌گویند به دلیل اعتماد نادرستی که غنی به آمریکا داشت، قربانی سیاست های این‌کشور شد و سرنوشت اورا به تباهی کشاند.

این بود، نتیجه نزدیک به یک دهه اعتماد به آمریکا، اعتمادی که باعث فرار از کشور شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.