سمنگانی: در نظام سابق افغانستان جان کری دولت تشکیل می داد

معاون‌ سخنگوی طالبان در واکنشی کنایه آمیز به سخنان معاون رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که در نظام قبلی انتخابات برگزار می‌شد اما در نهایت آمریکا دولت تشکیل می‌داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون‌ سخنگوی طالبان گفت که در نظام قبلی افغانستان انتخابات برگزار می‌شد اما در نهایت جان کری (وزیر خارجه اسبق آمریکا) دولت فراگیر تشکیل می‌داد.

انعام‌الله سمنگانی در پیامی توئیتری نوشته است: «شش ماه کمپاین می‌شد، یک میلیارد دالر خرج می‌شد، نامزدان یکدیگر را فاسد می‌خواندند و تنش‌های قومی به اوج می‌رسید و پس از چند ماه نتیجه هم اعلام می‌شد، اما سرانجام جان کری می‌آمد و یک دولت همه‌شمول تشکیل می‌داد!»

اشاره سمنگانی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان است که منجر به بحران سیاسی شد و در فرجام با دخالت جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا، حکومت «وحدت ملی» با حضور اشرف غنی و عبدالله عبدالله تشکیل شد.

اظهارات وی واکنشی به سخنان امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی است که گفته بود طالبان گروهی نیابتی است و این گروه در انتخابات حتی در دهراوود [یکی از ولسوالی‌های ارزگان] رای نخواهد آورد، چه رسد به شهرهای بزرگ کشور.

وی گفته بود که اگر طالبان ادعای نیک‌نامی دارند باید تن به انتخابات بدهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار