استاندار آذربایجان‌غربی:

تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرز‌ها مانعی برای توسعه است

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی، گفت: تعد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرز‌ها نه تنها عاملی برای پیشبرد اهداف نیست بلکه به مانعی برای انجام کار‌ها و توسعه نیز تبدیل شده است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور رییس کل گمرکات ایران برگزار شد، گفت: تعدد دستگاه‌ها سبب شده تا در صورت کم کاری یک دستگاه، مسیر توسعه در پایانه‌های مرزی مختل و یا روند کندی داشته باشد.

او می گوید: خوشبختانه رییس جمهور کشورمان اختیارات لازم برای مدیریت واحد در مرزها را صادر کردند که به زودی نتایج این تصمیم خوب نمایان خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گمرکات، گفت: گمرکات استان هم راستا با افزایش مبادلات اقتصادی توسعه نیافتند، که رفع این مشکل به یک بازنگری اساسی در این حوزه نیاز دارد.

معتمدیان با انتقاد از نگاه جزیره‌ای به مرزها، گفت: نوع نگاه به مرزها باید بین‌المللی باشد چرا که نگرش شهرستانی به مرزها مانع توسعه زیرساختی آنها می‌شود.

معتمدیان با اشاره به نقش مرزها در توسعه اقتصادی برای جلوگیری از اثرگذاری تحریم‌ها، می گوید: اگر معتقد به توسعه اقتصادی هستیم باید ایجاد زیرساخت در مرزها مدنظر قرار گیرد.

او آذربایجان‌غربی را پیشران تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری دانست و گفت: به دنبال توسعه مسیر ترانزیتی از این استان به ترکیه و اقلیم کردستان عراق هستیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت ریلی در بحث ترانزیتی، گفت: بهره مند نشدن از ظرفیت ریلی سبب افزایش قیمت تمام شده و نرخ بالای تورم در آذربایجان‌غربی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.