حدود ۱۰ هزار کارآفرین شناسنامه دار در کرمان وجود دارد

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمان گفت: حدود ۱۰ هزار کارآفرین شناسنامه‌دار در استان کرمان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان امروز ۸ خردادماه با حضور فداکار استاندار کرمان، مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسن پور، پورابراهیمی، حجت الاسلام غضنفرآبادی، محمدی و شکراللهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در محل سالن شهید مرتضوی زاده استانداری کرمان برگزار شد. 

مجتبی مصباح، سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در این مراسم گفت: کارآفرینی با اشتغال‌زایی تفاوت دارد و کارآفرینی، گره‌گشای اقتصاد امروز ما است.

او  می‌گوید: حدود ۱۰ هزار کارآفرین شناسنامه‌دار در استان کرمان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه ای شود.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۲۲۴ نفر در سامانه چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان ثبت‌نام کردند و پس از داوری‌های مجازی، ۵۳ نفر برگزیده و از این تعداد ۲۳ نفر آن به بازدید میدانی رسیدند و ۳ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

کاهش مالیات بر عملکرد بنگاه های اقتصادی 

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: پیشنهاد کردیم از سال آینده مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی کاهش یابد.

به گفته او حدود ۶۰ درصد از واحد‌های راکد و نیمه فعال استان کرمان مشکل منابع مالی دارند درحالی که طرح‌های آن‌ها سودآور است؛ بنابراین از بازار سرمایه برای رفع مشکل مالی‌شان استفاده کنید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نیاز‌های آموزشی استان را احصا (سرشماری) کنید.

پورابراهیمی می‌گوید: ساختار تامین مالی در اقتصاد کشور از بانک محور به سمت سرمایه‌محور سوق یابد.

همچنین شهباز حسن‌پور، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز گفت: کارآفرین با تلاش باعث موفقیت خود و دیگران شده و رفاه به مردم را هدیه می‌کند.

به گفته او متاسفانه از فرصت‌های استان برای رفاه عموم مردم استفاده نکردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: صد‌ها شرکت، منابع عظیمی از کرمان می‌برند و منابع مالی و درآمد‌های مالیاتی آن‌ها در استان نیست و آمادگی معرفی همه این شرکت‌ها را به صورت شفاف دارم.

او می گوید: عمل نکردن به قوانین حمایت‌گر یکی دیگر از مشکلات است و  باید قوانین مزاحم سر راه کارآفرینان را شناسایی و حذف کنیم.

به گفته نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تربیت نکردن نیروی ماهر برای نیاز بازار از دیگر مشکلات استان است و پیشنهاد می شود دفتر جذب سرمایه گذاری استان کرمان در تهران و دفتر جذب سرمایه و حمایت از کارآفرین در خارج از کشور راه اندازی شود.

به گفته او دسترسی نداشتن به منابع مالی کافی یکی از مشکلات استان است.

حسن پور خطاب به استاندار گفت: هر شرکتی که قصد فعالیت در کرمان دارد، باید از همان ابتدا حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کند و از این طریق، درآمد‌های مالیاتی او را به استان بیاوریم.

او می‌گوید: در کشور‌های پیشرفته حدود ۷۰ درصد تصمیمات را کارآفرینان می‌گیرند؛ اما در ایران برعکس ۷۰ درصد تصمیمات را سیاسیون می‌گیرند و استان کرمان می‌تواند پایلوت این روش باشد.

پیگیر مسائل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کرمان هستم 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: پیگیر مسائل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کرمان هستم و به عنوان نماینده دولت، سعی می‌کنم تسهیل‌گر باشم.

به گفته او برای ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش ارزش پول ملی و تولید باید به کارآفرینی توجه کرد.

فداکار می گوید: کارآفرینی یک تخصص  است و کارآفرینان فرصت‌های خوبی را در کشور خلق کرده‌اند.

 او گفت: از ظرفیت بازار بورس استفاده شود. 

به گفته استاندار کرمان شرکت‌ها از ابزار‌های منابع مالی استفاده نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار