از دستگیری اعضای باند سارقان طلاجات تا کشف ۱۰۸ راس احشام قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۸ خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۱۴ هکتار اراضی ملی قیروکارزین 

فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال در منطقه هنگام شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی مراجعه نماینده امور اراضی ملی مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین‌های دولتی در منطقه "هنگام" شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او گفت: پس از دستور مقام قضائی ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین به همراه نماینده اراضی ملی به محل اعزام و موفق شدند ۱۴ هزار متر از اراضی دولی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود خلع ید کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری اعضای باند سارقان طلاجات منزل در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف ۷ میلیارد ریال طلای مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات از منزل در سطح شهرستان ارسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پلیس با اقدامات فنی و تخصصی و تلاش شبانه روزی موفق شدند در این خصوص یک باند ۴ نفره بومی و غیر بومی را در سطح شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کردند که در بازرسی از مخفیگاه این سارقان حدود ۷ میلیارد ریال طلای مسروقه کشف شد.

سرهنگ فرهادی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۱۰۸ راس احشام قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۱۰۸ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی تنگ ابوالحیات کوه‌چنار حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به دو دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۱۰۸ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز از دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص هر ۲ راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سارقان حرفه‌ای گرفتار دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با ۲۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در سطح شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی با اقدامات پلیسی و گشت‌زنی نامحسوس ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره انواع سرقت از نوع قطعات و محتویات خودرو، منزل و اماکن خصوصی و مغازه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با توصیه به شهروندان درخصوص رعایت نکات پیشگیرانه، اظهار داشت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

نزاع حقیقی با شناسایی در فضای مجازی خاتمه یافت

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری ۴ نفر خبر داد که انتشار فیلم درگیری آن‌ها در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، کارشناسان پلیس فتا با کلیپی مواجه شدند که تعدادی جوان در یکی از محلات با یکدیگر درگیر که انتشار آن در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده بود.

او گفت: افسران پلیس فتا موفق شدند با اقدامات تخصصی، افراد درگیر را شناسایی و با دستور قضائی هر ۴ نفر از متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا از تحویل متهمان به دادسرا خبر داد و گفت: پلیس فتا با اشرافیت بر فضای مجازی و رصد شبکه‌های اجتماعی، در چارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد و شهروندان می‌توانند تخلفات را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

سرقت در چهارمحال و بختیاری و کشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف یک دستگاه مزدا دوکابین دارای سابقه سرقت از استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو مزدا دوکابین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه سرقتی بودن آن شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر به همراه راننده به پلیس آگاهی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: در کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو از شهرستان "بروجن" استان چهارمحال و بختیاری سرقت و در سامانه پلیس آگاهی تحت تعقیب می‌باشد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ جوکار به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل پدال و ... برای خودرو‌های خود استفاده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای جلب رضایت عمومی و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، دستگیری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین سارقین، مأموران انتظامی این شهرستان طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران در اجرای این طرح ضمن دستگیری ۵ سارق اماکن خصوصی و ۱۹ فقره سرقت اموالی شامل دریل برقی، بتن کن برقی، سنگ فرز، تعداد زیادی آچار، تلفن همراه به همراه لوازم جانبی و مقداری کابل برق به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: کشف ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک، کشف ۳ دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی، انواع کالای قاچاق شامل البسه، کفش، ساعت، عینک، کیف، ۱۸ راس احشام، ۱۸ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق، ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، توقیف ۲۶ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف و دستگیری ۳ نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند حاصل اجرای این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این طرح‌ها همچان ادامه خواهد داشت، از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی تقدیر و تشکر کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار