از کشف ۱۸۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک تا توقیف بی‌ام‌و ۳۰ میلیاردی

مهم‌ترین حوادث هفتم خرداد را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز هفتم خردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۸۰ کیلو حشیش درعملیات مشترک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۸۰ کیلو حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از یک سواری پژو پارس که در حیاط منزل پارک بود ۱۸۰ کیلو حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد و اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و با آنان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

کشف ۶۴۴ تن برنج و گندم احتکار شده در خرامه

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۴۴ تن برنج و گندم احتکار شده به ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال در شهرستان خرامه خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق و احتکار کالا، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان خرامه از خبری مبنی بر احتکار گندم و برنج در انبار‌های یک کارخانه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف به محل از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از انبار‌های آن کارخانه ۵۰۸ تن برنج و ۱۳۸ تن گندم احتکار شده را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در این ماموریت در مجموع ۶۴۴ تن برنج و گندم احتکار کشف شد که کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۱۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار ملک‌زاده گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد و برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

توقیف بی‌ام‌و ۳۰ میلیاردی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف سواری بی‌ام‌و قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران یگان‌امداد شهرستان مرودشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری بی‌ام‌و که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که پلاک نصب شده بر روی خودرو متعلق به سواری پیکان و بی‌ام‌و مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و پرونده تحویل مراجع قضائی و تلاش برای شناسایی مالک در دست اقدام است.

کشف ۲۴ تن برنج احتکار در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج احتکار شده از یک واحد مسکونی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار اقلام اساسی توسط فردی سودجو در یکی از محلات فسا، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گفت.

او گفت: افسران پلیس پس از هماهنگی قضائی و در حضور نماینده اداره صنعت و معدن به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن واحد مسکونی ۲ هزار و ۴۴۷ کیسه برنج ۱۰ کیلویی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: در این ماموریت ۲۴ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج احتکار شده کشف شد و کارشناسان ارزش برنج‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ قسام گفت: در این خصوص یک نفر با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی شد و اقلام مکشوفه برای برگشت به چرخه توزیع، به اداره صنعت و معدن شهرستان تحویل شد.

توقیف خودرو قاچاقچیان در شیراز و کشف ۵۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پژو و کشف ۵۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌ای شیراز با سواری پژو ۴۰۵ قصد انتقال تریاک به یکی از شهر‌های جنوبی کشور دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و خودرو قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: راننده قاچاقچی که عرصه را بر خود تنگ دیده بود با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با رعایت قانون به کارگیری سلاح موفق شدند خودرو را در بلوار "عدالت" توقیف کنند.

سرهنگ شجاعی گفت: در بازرسی از این خودرو ۵۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد و در این خصوص ۳ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف بنزین قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل بنزین قاچاق خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های اصلی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شد و در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: کارشناسان ارزش بنزین‌های مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خنج کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: ماموران انتظامی شهرستان خنج حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: در بازرسی از آن خودرو ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر و روانه دادسرا شد وکارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرقت پراید در شیراز و کشف در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره به سرقت یک سواری پراید از شیراز، گفت: خودرو در عملیات روز گذشته ماموارن انتظامی این شهرستان کشف و سارقان نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: ماموران انتظامی ارسنجان با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه پراید در حیاط یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه پراید سرقتی دارای سابقه سرقت از شیراز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این خصوص، بیان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف احتکار برنج در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم برنج احتکار در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در تداوم طرح تشدید مبارزه با احتکار کنندگان اقلام مورد نیاز عمومی، ماموران انتظامی این فرماندهی پس از اقدامات پلیسی از دپو و احتکار مقدار زیادی برنج محلی در یک انبار واقع در نمایشگاه اتومبیلی در شهرستان آباده مطلع شدند.

او گفت: ماموران انتظامی با بررسی‌های میدانی و تحقیقات پلیسی با همکاری کارکنان سپاه به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن انبار ۲۲۰ کیسه ۳۰ کیلویی (۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم) برنج محلی احتکار کشف کردند.

سرهنگ مسعودی با تأکید بر عزم قاطع پلیس در مبارزه با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالا‌های اساسی و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم، افزود: فرد محتکر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ دبیران حین گشت‌زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتور‌سیکلت هوندا مشکوک و آن را بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ صالحی‌فرد گفت: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سرقتی و سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف روغن و برنج احتکار در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف روغن و برنج احتکار به ارزش ۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار یک محموله روغن و برنج در یکی از انبار‌های سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به همراه رئیس اداره تعزیرات و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۴۹۵ حلب روغن جامد ۵ کیلویی، ۸۶۸ عدد روغن مایع خوراکی و ۲ هزار و ۴۰ کیلو برنج خارجی احتکار کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم گفت: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و پرونده به همراه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار