«نبیه بری» برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

رسانه‌های لبنانی از انتخاب مجدد نبیه بری، رئیس جنبش امل از احزاب نزدیک به حزب الله به عنوان رئیس پارلمان لبنان خبر داد.

الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که نبیه بری، رئیس جنبش امل، در جلسه پارلمان امروز (سه شنبه) با کسب ۶۵ رای از مجموع ۱۲۸ رای برای بار هفتم به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

نبیه بری پس از اعلام نتیجه ضمن تشکر از نمایندگان اعلام کرد که تصمیم دارد تمام دشمنی‌ها علیه خود را فراموش کرده و در جهت نجات و اصلاح لبنان گام بردارد.

نبه بری از سیاستمداران لبنانی است که از سال ۱۹۸۴ تا کنون رهبری جنبش امل را در این کشور بر عهده دارد. وی همچنین از سال ۱۹۹۲ تا کنون ریاست پارلمان لبنان را عهده دار بوده است.

 جنبش امل از همپیمانان اصلی حزب‌الله به شمار می‌آید و اکنون با توجه به انتخاب نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان، مقاومت در این کشور می‌تواند گام بلندی در جهت کوتاه کردن دست بیگانگان از خاک لبنان بردارد.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) بدون مشکل خاصی برگزار شد. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از ۴۱ درصد اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
کشورهای پیشرفته فقط در یک الی دو دوره چهره های سیاسی رو می‌بینید ولی در کشورهای عقب افتاده و خاورمیانه یه عده ای اینگار باید همیشه در صحنه باشند و تا گور نباید صحنه رو خالی کنند قحط الرجال است
آخرین اخبار