برگزاری برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در چهارمحال و بختیاری

امسال همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت این مناسبت در تمامی مراکز شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و در مرکز استان با حضور خدام حرم رضوی در آستانه امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست ستاد استانی بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: قیام امام راحل علیه استبداد پهلوی و همراهی مردم با این قیام در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ وارد مرحله جدی و اثرگذاری شد و تا زمان ارتحال ایشان، دورانی عبرت آموز در تاریخ بشریت شکل داد.

 آنچه در این دوران تاریخی مهم است، آن است که دانسته شود امام راحل با چه دارایی توانست چنین حرکت عظیمی را شکل دهد و پرچم با عظمتی را به اهتزاز درآورد که در استقبال و بدرقه‌اش حضور بی‌سابقه مردمی شکل بگیرد، حضوری که در ذهن تاریخ ثبت ابدی شده است.

وامام راحل به معنای واقعی یک انسان تکلیف‌محور و وظیفه‌محور شناخته می‌شوند و این دارایی اصلی ایشان، همان خصلت و مساله کلیدی است که اگر به درستی شناخته و معرفی شود می‌تواند به ایجاد تحول، ساخته شدن انسان مجاهد و آفریده شدن افرادی، چون حاج قاسم سلیمانی منتهی شود.

 تکلیف امام راحل از باور و ایمان او نشات می‌گرفت و ایشان مومنی واقعی، ناب و باورمند بودند.

 اگر مومنان همچون امام راحل تکلیف‌محور باشند به خوبی می‌دانند که پیش از هر تصمیم و انتخابی باید خود را برای پاسخگویی آماده کنند از این رو با اعتقاد راسخ و باور قوی وارد میدان می‌شوند.

 در فضاسازی‌های شهری متناسب با مناسبت‌های مختلف در استان یک خلا و کمبود مشاهده می‌شود که باید این موضوع جدی گرفته شده و در سالروز ارتحال امام راحل، شخصیت واقعی و اندیشه ناب امام در سطح شهر برای مردم نمایان شود.


بیشتر بخوانید


با توجه به تعطیلات چند روزه بهتره است از ظرفیت مساجد و توان روحانیون مستقر و ائمه جمعه نیز در این راستا استفاده شود.

 شناساندن امام خمینی (ره) از منظر عرفانی و ایمانی با اقدامات پژوهشی و علمی رواج داده شود تا به خودی خود این نوع نگرش به شخصیت امام به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.