پنتاگون:

آب آشامیدنی نزدیک پایگاه‌های نظامی در آمریکا سمی است

پنتاگون از وجود مقدار بالایی از مواد سمی در آب آشامیدنی نزدیک پایگاه‌های نظامی خود خبر داد.

نشریه هیل در گزارشی نوشت پنتاگون از وجود سطوح بالایی از مواد شیمیایی سمی در آب آشامیدنی در نزدیکی چند پایگاه نظامی اش خبر داد.

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا، این وزارت خانه اعلام کرد مقادیر بالایی از مواد سمی پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل در آب آشامیدنی در نزدیکی چندین پایگاهش یافت شده است.

آزمایش انجام شده بر روی آب آشامیدنی در نزدیکی پایگاه‌هایی در ایالت‌های واشنگتن، پنسیلوانیا، فلوریدا و میشیگان نشان داد مقدار این مواد شیمیایی به شدت بالاتر از سطح بهداشتی تعیین شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکاست.

پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل نام گروهی از هزاران ماده شیمیایی است که برخی از آن‌ها با مشکلات سلامتی همانند سرطان کلیه و آسیب دیدن کبد مرتبط هستند.

این مواد در محصولاتی همانند فوم آتش نشانی که توسط ارتش استفاده می‌شود، کاربرد دارند. به همین دلیل، مواد سمی پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل را می‌توان در نزدیکی پایگاه‌های نظامی یافت و این مواد می‌توانند آب‌های مجاور را آلوده کنند.

از آن‌ها اغلب به عنوان "مواد شیمیایی دائمی" یاد می‌شود، زیرا به جای تجزیه شدن در طول زمان، در بدن و محیط زیست جمع و انباشته می‌شوند.

در حالی که مدت‌هاست اعلام شده بود مواد سمی پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل به آب‌های زیرزمینی نزدیکی تأسیسات نظامی نفوذ کرده اند، داده‌های جدید سبب ارائه یک بررسی اجمالی در ارتباط با شیوه تأثیر آن بر آب آشامیدنی مجاور می‌شوند.

در حالی که سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرده است مقدار این مواد نباید از ۷۰ قطعه در هر تریلیون فراتر رود، اما مقدار یافت شده در برخی از پایگاه‌ها به مراتب بیشتر از این میزان است.

یک ارزیابی انجام شده از ماه اکتبر نشان داد در یک نمونه از آب آشامیدنی در نزدیکی پایگاه هوایی نیروی دریایی در جزیره ویدبی در ایالت واشنگتن حاوی ۴۷۲۰ قطعه پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید است. در ماه سپتامبر، در یک نمونه دیگر ۲۰۸ قطعه پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید شناسایی شد.

در همین حال، یک نمونه آب آشامیدنی در نزدیکی مرکز آموزشی لوئیس-مک‌کورد یاکیما در ایالت واشنگتن حاوی ۸۰۰ قطعه پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید در ماه ژانویه بود.

در یک نمونه آب گرفته شده از نزدیکی پایگاه ویلو گروو در ایالت پنسیلوانیا در ماه اکتبر ۸۶۴ قطعه پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید شناسایی شد.
در همین حال، یک نمونه گرفته شده در ماه اوت از اطراف پایگاه هوایی در ایالت فلوریدا حاوی ۲۰۶ قطعه پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید بود. این در حالی است که این رقم در ماه دسامبر ۱۳۰ قطعه بود.

جارد هیز تحلیلگر مسائل سیاسی در کارگروه محیط زیست با صدوری بیانیه‌ای اعلام کرد: "این مقدار بسیار بالاست. برای مدت زمانی طولانی، پرسنل نظامی و افرادی که در جوامع نزدیک به تأسیسات نظامی زندگی می‌کردند، قربانی کوتاهی‌های پنتاگون بوده اند."

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد. این وزارتخانه ملزم به افشای نتایج آزمایش آب آشامیدنی -بر اساس قانون مجوز دفاع ملی در سال مالی ۲۰۲۲است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار