باید در حوزه سیاسی و اجتماعی محیط دانشگاه هم تحرک داشته باشیم

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: نه تنها در حوزه‌های علم و دانش، بلکه باید در حوزه سیاسی و اجتماعی دانشگاه هم با تحرک حرکت کنیم.

هادی بهرامی احسان در اختتامیه جشنواره جوشش که هم اکنون با حضور رئیس دانشگاه تهران در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: هفته گذشته جشنواره بزرگ حرکت را برگزار کردیم که در حوزه انجمن‌های علمی بود بود به دلیل تنوع آن‌ها در مجموعه دانشگاه این کار یک موجی از شور و نشاط محیط فرهنگی و اجتماعی را در تمام دانشگاه‌ها ایحاد کرد و باعث تقویت انگیزه در بین جامعه دانشگاهی شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، تشکل‌های رسمی در دانشگاه ۵ عدد هستند و از فعالیت‌های آن‌ها به نوعی حمایت می‌کنیم و کمک هایمان دو سویه است تا بتوانیم نه تنها در حوزه علم و دانش، بلکه در حوزه سیاسی و اجتماعی تحرک‌هایی داشته باشیم.

بهرامی احسان گفت: آرمان گرایی یکی از مسائل بسیار اساسی و بنیادین است که نبود آن منجر یاس، ناامیدی، روزمرگی و فقدان انگیزش می‌شود، آرمان گرایی در آموزه‌های دینی در دو افق پیگیری شده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران: افق اول دنیاست که انسان از منظر آموزه‌های الهی مسئول و پاسخگو و حساس نسبت به رویداد‌های پیرامون است، در بعد دنیایی انسان بی معنا، بی مسئولیت، تنزل در حد نیاز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: در جهان امروز شاهد مرگ آرمان‌های انسانی هستیم و جهان امروز شاهد آرمان اخلاقی و انسانی است و آموزه‌هایی که در دنیای مدرن ارائه می‌شود شامل رقابت، برتری، پول، ثروت، قدرت، زیبایی ظاهری و جنسی و نه باطنی با عناصر مادی کوچک در راستای رفع نیاز‌های محدود انسان است.

به گفته او، آرمان گرایی بخشی از زندگی انسان است و دانشگاه بدون آرمان خاموش است و تشکل‌های دانشجویی باید در این زمینه بکوشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار