رئیس کل دادگستری کرمان گفت: وجود بیش از ۳ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کرمان پذیرفتنی نیست و باید کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: اعتماد متقابل بین مردم و نظام بانکی باید ارتقا یابد و در کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی، مسائل بانکی منطبق با دستورات اسلامی است و باید با اطلاع رسانی شفاف به مردم برای توسعه اعتماد متقابل اقدام کرد.

او می‌گوید: بر اصلاح قوانین و آیین نامه‌های موجود به منظور افزایش کیفیت خدمات بانکی تاکید می‌کنیم و باید از تجربیات بانک‌ها برای تدوین قوانین و مقررات جدید استفاده شود تا در زمان اجرا با مشکل مواجه نباشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی در تامین مطالبات بانک‌ها حامی آن‌ها خواهد بود و موضوع تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات بانک‌ها را پیگیری می‌کند.

او می‌گوید: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در استان پذیرفتنی نیست و باید کارگروهی برای پیگیری معوقات بانکی در این استان تشکیل شود؛ زیرا اموال بانک‌ها به نوعی بیت المال است و نباید اجازه داد که افراد سودجو از این منابع برای منافع خود سوء استفاده کنند.

به گفته نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان باید حساب افراد سودجو را از بدهکاران عمومی تفکیک کرد؛ زیرا در شرایط اقتصادی موجود، برخی افراد در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل مواجه شده اند و باید با استفاده از ابزار‌های قانونی به آن‌ها کمک کرد؛ اما این کمک‌ها نباید شامل افراد سودجو شود.

او گفت: انتظار از بانک‌ها این است که از تولیدکنندگانی که در مسیر تولید و به دلیل وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، حمایت کنند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یک مدیر بانکی در شرایط اقتصادی کنونی باید خطر‌های مثبت را بپذیرد که ضمن تامین منافع بانک، به مردم نیز کمک شود.

او می‌گوید: حمایت از تولید و اشتغال را دغدغه نظام و رهبری می‌دانیم و در دستگاه قضایی به دنبال حمایت از تولید هستیم و حمایت از فرد مطرح نیست؛ بلکه ممکن است فردی که توانایی مدیریت یک مجموعه اقتصادی را ندارد، در پرداخت بدهی‌های بانکی با مشکل مواجه شود و بانک می‌تواند با تدبیر مناسب این واحد را به عرصه تولید و سودآوری حداکثری برگردانده و از تولید و اشتغال جامعه حمایت کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ایراد اصلی این است که بانک در مواردی واحد‌های تولیدی بدهکار را تعطیل می‌کند که این اقدام موجب بیکاری کارگران شده و به ماشین آلات این واحد چوب حراج می‌زند که در دستگاه قضایی با این موضوع مخالف هستیم و معتقدیم بانک ضمن تملک این واحد تولیدی باید به نحوی اقدام کند که از نعطیلی این واحد‌ها جلوگیری شود.

الله داد محمدی، رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان ۶۷۸ شعبه بانکی وجود دارد که ۶ هزار و ۸۴ نفر کارمند در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

به گفته او استان کرمان جایگاه ۸ کشوری در حوزه منابع و مصارف بانکی را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.