افزایش ۴۳ درصدی تصادفات جرحی جاده‌ای در استان قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین از افزایش ۴۳ درصدی تصادفات جرحی جاده‌ای در دو ماه نخست امسال در استان خبر داد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش، رئیس پلیس راه استان در نشست شورای ترافیک با اشاره به  افزایش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در دو ماه نخست امسال خبر داد و گفت: عدم توجه به جلو با ۵۳ درصد و واژگونی خودرو با ۳۰ درصد، بیشترین میزان عامل تصادفات جاده‌ای در استان قزوین محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین همچنین از اعزام شرکت کنندگان در مراسم ۱۴ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره) با ۲۸ دستگاه اتوبوس به تهران خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در این زمینه با پلیس راه همکاری کنند.

سرهنگ ذاکری منش خاطرنشان کرد: نرم افزار سامانه جامع تصادفات استان، یک طرح دانش بنیان است که می‌تواند با استفاده از اطلاعات تصادفات جاده ای، تحلیلی از علل و عوامل تصادفات را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهد.

رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هم در این نشست گفت: سامانه جامع تصادفات، نرم افزار ارزشمندی است و می‌تواند زیرساخت تصمیمات ما درباره کاهش آمار تصادفات و برطرف کردن نقاط حادثه خیز استان قزوین باشد.

افزایش نگران کننده آمار تصادفات فوتی در شهر قزوین

سرهنگ دالوند، رئیس پلیس راهور شهرستان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه آمار تصادفات فوتی در شهر قزوین رو به رو به افزایش و نگران کننده است، گفت: سال ۹۸ هجده نفر، سال ۹۹ بیست و چهار نفر و سال ۱۴۰۰ بیست و نه نفر در تصادفات شهر قزوین فوت کردند.

وی افزود: ورودی‌های شهر قزوین باید ساماندهی و اصلاح شود

رئیس پلیس راهور شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ورودی شهر قزوین از طریق آزادراه قزوین- کرج در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باید سریعاً ایمن سازی شود.

شناسایی نقاط حادثه خیز شهر قزوین

عرشیان، معاون ترافیک شهرداری قزوین هم در این نشست گفت: ۱۵ نقطه حادثه خیز شهر شناسایی شده و برای رفع آن‌ها مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

جمع آوری ایستگاه‌های عوارضی در قزوین

حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه جمع آوری ایستگاه‌های عوارضی محدوده شهرستان در حال مطالعه است، گفت: باید دکه‌ها و مغازه‌های اطراف عوارضی‌ها به مکانی دیگر منتقل شوند.

وی افزود: با در نظر گرفتن تملکات افزایش رمپ‌ها و لوپ‌ها و باند‌های رفت و برگشت کند رو، حدوداً ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری ایستگاه‌های عوارضی نیاز است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای تردد ایمن اتوبوس‌ها در محور‌های استان قزوین بخصوص در نقاط پر خطر برای زائران حرم امام خمینی (ره) با دستگا‌های خدمات رسان و امدادی انجام شده است.

در این نشست مصوب شد تفاهنامه ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تصادفات ظرف یک هفته به امضای پلیس راه، پلیس راهور، شهرداری، پزشکی قانونی، راهداری و دفتر فنی استانداری برسد.

همچنین موافقتنامه سامانه جامع تصادفات درون شهری با محوریت شهرداری قزوین و در بخش برون شهری با محوریت اداره کل راهداری انجام شود.

شناسایی نقاط حادثه خیز استان قزوین و لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف بخصوص پلیس راه، راهور و راهداری و جمع آوری داده‌های تصادفات، از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.