ادعای نفتالی بنت: دیپلماسی در مذاکرات وین را ترجیح می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رافائل گروسی مدعی شد تل آویو در برابر ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهد و می‌تواند در دفاع از خود عمل کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه) در دیدار با رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند. بنت در این ملاقات مدعی شد که این رژیم راه حل دیپلماتیک را برای از بن بست درآوردن مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران در وین ترجیح میدهد.

به گزارش رویترز، نفتالی بنت  در نشست با رافائل گروسی مدعی شد: «اسرائیل حق دفاع از خود و اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورتی که جامعه بین المللی نتواند در چارچوب زمانی تعین شده کاری انجام دهد، محفوظ دارد.»

رافائل گروسی، شب گذشته وارد سرزمین‌های اشغالی شد و امروز با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. مقامات صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش کرده است در پیشرفت مذاکرات مانع‌تراشی کنند. این رژیم اخیرا مدعی تلاش ایران برای مخفی‌سازی برنامه‌های هسته‌ای خود شده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه  آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

در این پیش نویس که به همه کشور‌های عضو شورای حکام سازمان ملل ارسال شد، ادعا و از ایران خواسته شده تا هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای همکاری بیشتر در راستای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده بپذیرد. این در حالی است که بیشترین بازرسی آژانس و دوربین‌های مدار بسته در سایت‌های هسته‌ای ایران می‌باشد.

پیش از این نیز که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود. ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش سه ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است و ایران توضیحات صحیحی در خصوص یافتن ذرات اورانیوم در ۳ مکان اعلام نشده ارائه نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
بیا مثل آدم منطقی با هم حدف بزنیم.شما نژاد پرستی ولی شعورت می رسه تا زورت نرسه نمی تونی کاری کنی لااقل یک پله از اینها بالاتری الحمد الله.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اقای نفتالین ما اینقدر قدرت هسته ای داریم که هزار و هشتاد بار کل کره زمین را به توده ای از خاک رس تبدیل کنیم. مذاکرات وین هم فریز شده. تو این وسط خودت را زیر دست و پای ایران له و لورده نکن. اینها که من میگویم کرکری خوانی نیست. کشور ایران مسلح به ایمان قوی به خدا و نیروی قدس سپاه است. قدر سلامتی خودت را بدان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
کور حوندی هم دوست دارین پولی گیر ما نیاد و هم هسته ای تعطیل بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خوب حالا فرض کن جهان با اون همه عظمت جلو ایران کم اورد و زانو زد. تو اونوقت چه غلطی خواهی کرد؟ بجز اینکه بپری تو اب و فرار کنی البته؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۸:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
رییس‌جمهور محترم جواب مذاکرات وین فقط یک کلمه هست برجام خودشون فرجام کردن برجام فرجام شد ماجوابگوی هیچ سوالی نیستیم اسراییل اصلا مگه جز5+1هس ک برای ایران تعیین تکلیف میکند اصلانمیدونه سوخت هسته‌ای ازکجامیاد اسراییل جواب ایران روبده این وسط چکاره هس چی میخواد حدومرزنقشه جغرافیایی روکره زمین نداره اومده این وسط سوال طرح میکن برو ازکره بپرس جوابت دادایران هم جواب میده آژانس ازمراکزتسلیحاتی خودش بازرسی کن جواب ایران روبده..ماطبق برجام فرجام شده هیچ جوابی نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
جعفری صبور
۱۵:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
گروسی مسئول سازمانی بنان NPTهست که رژیم سهیونیستی قبول ندارد و عضو آن نیست حالا دیدار این بی شرف با سهیونیستها چه معنی داره؟ این مرتیکه الاغ نوکر آنهاست اصلا باید ایران اعتراض کند وپیش شرط همکاری با آژانس را امضای آن پی تی از طرف صهیونیزم کند بنظر میان مسئولان نظام هم دوست دارند ملت ایران را در مقابل یک لولو خرخره بگذارند چون مثل اسراییل بیاد بیرون بالاتر از سیاهی رنگی نیست وقتی جوانان ما مردان با غیرت با مدیریت ضعیف و رانت ورشوه چپاول به فکر ملت نیستند خود کشی میکنند در صورت دفاع از حقوق مسلم خود با شرف بمیرند که بهتره من چندین نفر از قوم خویش درین پنج شش سال دیدم خودکشی کردند نترسید از میزنان ما میریم براتون میمیریم
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
مقصر مسئولین بی سواد خودمان هستند
Germany
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اینها فقط مذاکره برای استفاده تبلیغاتی می خواهند
و هیچ امتیازی هم به ایران نخواهند.
هم اکنون بخاطر جنگ روسیه و اوکراین بهتر فرصت برای
اهداف ایران است. بسازید و نترسید انچه باید بسازید
این فرصت دیگر به دست نخواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
چه با وقاحت خودشون قاطی کشور ها میکنن!!! شما فقط یه عده سفاک بی رحمی هستین که با زور اسلحه و حمایت جانی های بی شرافت تر از خودتون چند صباحی یه سرزمین رو غصب و اشغال کردین و هر جنایتی ازتون برمیامده کردین حالا برای ما شاخ و شونه می کشید...البته زحمت دمادم درست کردین ولی اگه جرات و زهره شو دارین وارد گود بشین تا برای همیشه از صحنه روزگار محوتون کنیم...بدبخت ها به صورت دو طرفه با اربابای آمریکایی و اروپایی تقسیم کار میکنند چون به هم وابستگی دارند به هم نیاز دارند.. اینا ها از هم اند اما کف روی آب...تا چند سال دیگه میتونین غاصابانه و ظالمانه باشید و از سر ترس تو تاریکی شب سوت بزنین و مثلا رجز بخونین؟!!! ما شروع کننده نیستیم اما پایان دهنده ایم...حالا هی وراجی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
نفتالین داداش بیا اینجا بریزمت رو ذغال در مورد رژیم غذاییتونم بعداً حرف می‌زنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اگر من صلاحیت می‌داشتم باید اسرائیل را ظرف مدت ۴ساعت از روی کره زمین محو میکردم...، چون کشور جعلی هست و زیاد دخالت بیجا میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

یکبار بعد از ۳۰ سال رفتیم خمس بدهیم ،
با حاکم شرع سازش کردیم ، ۳۰ سال را ۳ ماه حساب کرد ،
این روش در رساله توضیح المسائل آمده است ،

ما هفتاد سال است که جنگ داریم ،
جالب است که هنوز حرف ها تمام نشده است و
هنوز دو طرف اعتقاد و ایمان خود را دارند ،

در یکماه هر قانونی به نفع خود می خواهی تصویب کن ،
بعد چهل روز هیچ اقدامی بر ضد فلسطین نکن ،

آنگاه اعتماد می کنم که سالم هستی و شروع مذاکره ،

#دانیال فرزند یعقوب ،

پیمان اشراقی.
Germany
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
حالا باید چه برداشتی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
چی میگی چرند میگی اشراقی
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اشراقی
ملت را میخ کرده ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
جکی جان
۱۴:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باسلام خدمت بچهای باشگاه خبرنگاران جوان.واقعن خسته نباشید
به بنت نفتی بگوید نفت شهر ما تمام شده برامون بیاره..ممنون از این که نظر ما هم می زارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخخ
نفتالین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
نباید اجازه بدیم یه رژیم‌مزخرف نامشروع به یک متغیر خارجی موثر در مذاکرات تبدیل بشه.
رژیم جعلی متشکل از یهودیان مهاجر شرق اروپا با ۳۰۰ بمب اتم و هزار فروند جنگنده پیشرفته با قدمت ۵ سال ساخت و دزد زمینهای همسایگان حق دخالت نداره
آخرین اخبار