گلوبال تایمز:

جنگ اقتصادی غربی‌ها علیه روسیه محکوم به شکست است

گلوبال تایمز در گزارشی نوشت که اتحاد و جنگ اقتصادی غرب علیه مسکو شکننده و غیرقابل اعتماد است.

نشریه گلوبال تایمز در یادداشتی درباره تاثیر تحریم‌هایی که غربی‌ها علیه روسیه اعمال کرده اند نوشت که ائتلاف کشور‌های غربی علیه روسیه محکوم به شکست است زیاد کشور‌های اروپایی به دلیل تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده و جنگی اقتصادی را آغاز کرده اند، با ضرر‌های بیشتری نسبت به مسکو رو به رو شده اند.

این گزارش با اشاره به بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نوشت که تصویب این بسته که شامل تحریم نفت و سوخت روسیه می‌شود، کشور‌های اروپایی را در زمستان با مشکلات جدی در زمینه منابع انرژی روبه رو خواهد کرد و آن ها با مشکل کمبود انرژی روبه رو خواهند شد.

گلوبال تایمز در ادامه به اتحاد پوشالین غربی‌ها اشاره کرد و نوشت: «حباب رقت انگیز همبستگی غرب علیه روسیه حتی قبل از اعلام محدودیت‌های جدید، زمانی که رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان که گفته بود اتحاد اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است؛ ترکیده است. نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف غربی علیه مسکو آنقدر شکننده و غیرقابل اعتماد است که اعضای آن باید با خسارات آن مقابله کنند.

لو شیانگ، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین در گفتگو با گلوبال تایمز توضیح داد که بعید است که اروپا بتواند به عنوان یک ائتلاف متحد در برابر روسیه عمل کند. زیرا اتحاد غربی‌ها پوچ و تو خالی است. اتحادیه اروپا به ویژه آلمان مدتی با روسیه روابط خوبی داشتند که نارضایتی واشنگتن را به دنبال داشت. ممکن است غرب ادعا کند که تحریم‌هایش موثر است، اما شواهد خلاف این را نشان می‌دهد و آمریکا و اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه در حال شکست هستند.

لو شیانگ در ادامه افزود: «اروپایی‌ها آنقدر احمق نیستند که فقط برای نگه داشتن روابط تجاری با آمریکا، در این بازی به خود آسیب برسانند. وقتی منافع بسیاری از کشور‌های غربی تحت تاثیر قرار گیرد، همبستگی آن‌ها متزلزل شده و در نهایت شکست خواهد خورد.»

کشور‌های غربی به دلیل اعمال تحریم‌های روسیه پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، با مشکلات شدید اقتصادی ناشی از افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه شدند. این اقدامات عمدتاً بر بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت، اما درخواست‌ها در اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه همچنان باقی ماند و حتی بیشتر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
پس امریکا بزودی از معرکه عقب نشینی خواهد کرد. چون امریکا جنگ نامتقارن را قبول نمیکرده و حالا که گرفتار شیر خشک و پوشک بچه شده به متقارن هم تن نمیدهد چه رسد به نامتقارن.
آخرین اخبار