ناتو: غرب باید آماده «جنگ طولانی» در اوکراین باشد

دبیرکل ناتو با اشاره به بحران کنونی در اوکراین، مدعی شد غرب باید برای یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت در اوکراین آماده باشد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پس از اظهارات کاخ سفید درباره تحولات کنونی در اوکراین، مدعی شد کشور‌های غربی باید برای یک «جنگ فرسایشی طولانی» در اوکراین آماده شوند، زیرا این ائتلاف در حال حاضر شاهد تبدیل شدنِ حملات نظامی به جنگی فرسایشی است.

به نقل از رادیو فرانسه، دبیرکل ناتو در اظهارات خود به خبرنگاران مدعی شد که آنچه اکنون می‌بینیم تبدیل شدنِ این جنگ به یک جنگ فرسایشی است و افزود: «اوکراینی‌ها برای دفاع از کشور خود در میدان نبرد هزینه زیادی می‌پردازند، اما همچنین شاهد هستیم که تلفات روسیه هم زیاد است.»

استولتنبرگ ضمن تأکید بر این‌که ناتو نمی‌خواهد وارد رویارویی مستقیم با روسیه شود، گفت: «ائتلاف نظامی غرب مسئولیت حمایت از اوکراین را بر عهده دارد. بیشتر جنگ‌ها - و به احتمال زیاد این جنگ - در مرحله‌ای به میز مذاکره ختم می‌شود، اما می‌دانیم که آنچه در اطراف میز مذاکره اتفاق می‌افتد ارتباط نزدیکی با وضعیت میدانی، در میدان جنگ دارد.»

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین از سوی غرب برای پذیرش از دست دادن اراضی خود با هدف مذاکره صلح تحت فشار قرار می‌گیرد، گفت: «این ما نیستیم که تصمیم بگیریم یا نظرات قوی داشته باشیم که اوکراین چه چیزی را بپذیرد یا نپذیرد. این اوکراین هست که باید بپذیرد آیا میخواهد از راه مذاکره وارد شود یا نه.»

دبیرکل ناتو در مورد این‌که آیا این ائتلاف در حال بحث برای کمک به صادرات غلاتی از اوکراین است که اکنون درمحاصره روسیه در آمده‌اند، توضیحی نداد، اما گفت که از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل استقبال می‌کند و افزود: «از تلاش کشور‌های مختلف برای ارسال غلات اوکراینی و به طور خاص از اقدامات کشور‌های عضو ناتو قدردانی می‌کنیم. ساده‌ترین راه برای خروج غلات و کاهش فشار بر قیمت مواد غذایی این است که پوتین به جنگ پایان دهد.»

اندکی پیش منابع دیپلماتیک گزارش دادند که ترکیه، اوکراین و سازمان ملل طرحی را با هماهنگی روسیه برای راه‌اندازی یک کریدور امن به منظور صادرات غلات از بنادر اوکراین آماده کرده‌اند.

روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم دنیا را در دست دارند، همچنین روسیه صادرکننده جهانی کود و اوکراین صادرکننده عمده ذرت و روغن آفتابگردان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
ینس ارسال لئوپارد و امثالهم به اکراین به چه دردی میخورد وقتی که نیروی انسانی برای رویارویی با روسیه قدرتمند در دنیا وجود ندارد؟ شما یک نفر مثل شهید ابو مهدی المهندس در بین خودتان و بلکه در سراسر دنیا سراغ دارید؟ اگر سراغ داشتید که اینهمه به دست و پا نمی افتادید. به آب و آتش میزنید و هیچ غلطی هم نمی توانید بکنید. بی عرضه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
این ملت اکراین هرچه زودترتصمیمبگیرد واین صهیونست کثیف رازودتر بیندازتوفاضلاب وخود کشورزیبا نگذارندبیش ازاین خراب بشود
France
7891
۱۶:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بالاخره باید جنگ سوم جهانی اتفاق بیافتد. تا سه نشه بازی نشه. انقدر جنگ اکراین طول میکشد تا سرو کله جنگ سوم پیدایش شود. طومار امریکا و اسراییل در جنگ جهانی سوم در هم پیچیده می شود.
آخرین اخبار