کرملین: طی ۱۰۰ روز عملیات در اوکراین نتایج معینی را بدست آوردیم

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در سخنانی تایید کرد طی ۱۰۰ روز از شروع تهاجم روسیه به اوکراین این کشور توانسته است نتایج معینی را بدست آورد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) بر ادامه عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین تا دستیابی به تمام اهداف تعیین‌شده تاکید کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک پسکوف در این خصوص گفت: «ما در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی خود در اوکراین به دستاورد‌های مشخصی دست یافتیم و تا رسیدن به همه اهداف به کار خود ادامه خواهیم داد».

او در ادامه تاکید کرد نشست امروز رئیس جمهور پوتین با اتحادیه آفریقا به نگرانی‌های این قاره در مورد بحران غذایی و کمبود کود می‌پردازد و همچنین گفتگو‌ها درباره صادرات غلات اوکراینی در سفر لاوروف به ترکیه ادامه خواهد یافت.

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پس از اظهارات کاخ سفید درباره تحولات کنونی در اوکراین، مدعی شد کشور‌های غربی باید برای یک «جنگ فرسایشی طولانی» در اوکراین آماده شوند، زیرا این ائتلاف در حال حاضر شاهد تبدیل شدنِ حملات نظامی به جنگی فرسایشی است.

دبیرکل ناتو در مورد این‌که آیا این ائتلاف در حال بحث برای کمک به صادرات غلاتی از اوکراین است که اکنون درمحاصره روسیه در آمده‌اند، توضیحی نداد، اما گفت که از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل استقبال می‌کند و افزود: «از تلاش کشور‌های مختلف برای ارسال غلات اوکراینی و به طور خاص از اقدامات کشور‌های عضو ناتو قدردانی می‌کنیم. ساده‌ترین راه برای خروج غلات و کاهش فشار بر قیمت مواد غذایی این است که پوتین به جنگ پایان دهد.»

اندکی پیش منابع دیپلماتیک گزارش دادند که ترکیه، اوکراین و سازمان ملل طرحی را با هماهنگی روسیه برای راه‌اندازی یک کریدور امن به منظور صادرات غلات از بنادر اوکراین آماده کرده‌اند. شایان ذکر است روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم دنیا را در دست دارند، همچنین روسیه صادرکننده جهانی کود و اوکراین صادرکننده عمده ذرت و روغن آفتابگردان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۷:۴۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
در این صد روز تمام نفرات جهان یکایک جهانیان معلوم شد که چه کسی ظالم است و چه کسی مظلوم. محکومین به مرگ همگی مشخص شدند و سران ظلم شناسایی شدند. غلط از درست مشخص شد در این صد روز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
۱۰۰روز هیچ غلطی نکرده اید متجاوز زور گو
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
از البانی چه خبر......
آخرین اخبار