سفر بایدن به خاورمیانه یک ماه به تعویق افتاد

سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه که قرار بود ماه جاری میلادی انجام شود، یک ماه به تعویق افتاد و به ژوئیه موکول شد.

ان بی سی نیوز به نقل از منابعی گزارش داد که کاخ سفید اکنون در حال برنامه‌ریزی سفر گسترده‌تری به خاورمیانه در ماه آینده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با این شبکه اعلام کرد که واشنگتن در تلاش برای برنامه ریزی سفر بایدن به اراضی اشغالی و عربستان و شرکت در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس است.

در همین راستا یک دیپلمات خارجی و دو مقام آمریکایی با تاکید بر اینکه سفر بایدن به اراضی اشغالی نیز به تعویق افتاده است، اعلام کردند که سفر به عربستان تا ماه بعدی انجام نخواهد شد.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره دلیل تاخیر این سفر خودداری کرد و سفارت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان در واشنگتن درباره تاخیر سفر توضیحی ندادند. این در حالی است که مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که تاریخ سفر توسان دارد و ممکن است دوباره تغییر کند

این در حالی است که روز گذشته بایدن در جمع خبرنگاران گفت که احتمالاً به خاورمیانه سفر خواهد کرد، اما در حال حاضر هیچ برنامه فوری برای سفر به عربستان سعودی ندارد. او در ادامه و در همین حین اضافه کرد که این سفر در آینده نزدیک امکان‌پذیر است و احتمالاً در سفر به خاورمیانه با سران رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی دیدار می‌کند

روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی اخیرا اعلام کرده بود که احتمال می‌رود رئیس جمهور آمریکا در ۲۳ ژوئن (دوم تیر) سفر کاری یک روزه‌ای به اراضی اشغالی داشته باشد و با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی ملاقات کند. این سفر ظاهرا یک ماه و نیم گذشته  و به دعوت نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تعیین شده بود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز پیشتر گزارش کرده بود که تا پایان ماه ژوئن به خاورمیانه سفر خواهد کرد و با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و سران کشور‌های حوزه خلیج فارس، مصر، عراق و اردن ملاقات خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۵:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
شیر خشک و پوشک بچه ها اولویت اول بایدن.
آخرین اخبار