رکورد زدن نرخ بنزین در انگلیس همزمان با بحران اوکراین

در میانه جنگ اوکراین و افزایش تورم، نرخ بنزین در انگلیس رکورد زد.

نشریه دیلی میل گزارش داد برای نخستین بارقیمت بنزین برای نخستین بار از سد ۸ پوند برای هر گالن فراتر رفت و هم اکنون راننده‌ها در این کشور طی روز‌های آتی با نرخ وحشتناک ۱۸۰ پنس در هر لیتر مواجه می‌شوند.

طبق گزارش این نشریه انگلیسی، میانگین قیمت در پمپ‌های بنزین در روز گذشته ۱۷۷.۸۸ پنس بوده است و همین مسأله سبب شده تا جشن‌های جوبیلی (که به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت در این کشور به پا شده است) را تحت الشعاع قرار دهد؛ خصوصا برای رانندگانی که پس از یک دوره تعطیلات طولانی مدت، باک‌های خود را برای رفتن به خانه پُر می‌کنند.

این در حالی است که به رانندگان در این کشور هشدار داده شده است که قیمت‌های وحشتناک بنزین در این هفته از میانگین ۱۸۰ پنس نیز فراتر خواهد رفت. در انگلیس هر ۱۰۰ پنس معادل یک پوند محسوب می‌شود.

شرکت «RAC» که یک شرکت خدمات خودرو در انگلیس محسوب می‌شود، در واکنش به این جهش‌های قیمتی خواهان مداخله شدید دولت شده است. طبق گزارش این نشریه چاپ انگلیس، با رسیدن قیمت بنزین به ۱۸۰ پنس در هر لیتر، پرکردن باک یک خودروی خانوادگی مانند خودروی «فورد فوکوس» اکنون بطور میانگین ۹۳.۶۰ پوند هزینه بر می‌دارد که این رقم، نشان از افزایش ۱۵ درصدی به نسبت تقریبا سه ماه پیش، یعنی دهم مارس است؛ به طوری که در آن تاریخ هزینه این میزان بنزین معادل ۸۱.۱۲ پوند بود.

از سوی دیگر، رانندگان خودرو‌های بزرگتر و یا لوکس مانند «رنج روور اسپورت» اکنون باید انتظار داشته باشند برای پر کردن هربار باک خودروی خود، تا میزان ۱۸۷.۲۰ پوند پیاده شوند.

دیلی میل همچنین می‌نویسد: این [افزایش نرخ بنزین]در حالی رخ داده است که میلیون‌ها خانواری که از قبل در انگلیس تحت فشار بوده اند، در حال دست و پنجه نرم کردن با هزینه‌های سرسام آور و قبوض بالای غذا و انرژی هستند و این در حالی است که تورم در حال افزایش قیمت اجناس در مغازه هاست و این افزایش از لباس گرفته تا اقلام فناوری را شامل می‌شود.

قیمت انرژی در اروپا امسال پس از حمله روسیه به اوکراین رکورد زد. ماه گذشته میلادی اتحادیه اروپا با ممنوعیت ۷۰ درصد از واردات نفت از روسیه موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
در ایران قیمت‌ها بیشمار و بی حد حصر بالا رفته از روغن ۶۰ هزار تومان که شده ۴۲۰۰۰۰ هزار تومان تا پنیر و خامه لاستیک روعن ماشین و همش هم بی کفایتی مسئولان است از اینها بنویس اگر در مورد انگلیس آمریکا بنویسیی کسی برایت تره هم خورد نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کجایند غربگدایان که شب وروز خواب زندگی مرفه در اونور آب رو می‌بینند تازه اولشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به شماها مربوط نیست این که دیگه آرد نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
لطفا در مورد گرانی بنزین و گازوییل مطلب ننویسید تیم مشاوران اقتصادی وزرا دنبال بهانه هستند که طرح آزاد سازی قیمت سوخت را بدهند.
آخرین اخبار