اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی کرمانی

قاضی کرمانی که چندی پیش به دلیل نجات یک متهم از خودکشی، دچار آسیب نخاعی شده بود، امروز از سوی جامعه ورزش کشور و کرمان مدال جوانمردی و پهلوانی دریافت کرد.

در آیینی با حضور حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری، پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه، سیدحمیدرضا ترابی رئیس کمیته آموزش فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور، اعضا، پیشکسوتان و پهلوانان هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمان، مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به همراه سپاسنامه معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور به حجت الاسلام مسعود توکلی زاده قاضی کرمانی اهدا شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: قاضی توکلی زاده الگوی بسیار خوبی را به جامعه قضایی کشور ارائه کردند و در شرایطی که دشمنان علیه جامعه قضایی و قضات کشور سم پاشی کرده و ناجوانمردانه به این قشر خدوم تاخت و تاز می‌کنند، اقدام قاضی فداکار کرمانی، تلاش‌ها و خیرخواهی قضات را به خوبی نشان داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی می گوید: اقدام قاضی توکلی زاده که با روحیه پهلوانی، جهاد و ایثار برای نجات جان یک متهم جان خود را به خطر انداخت و در این مسیر آسیب بدنی جدی به وی وارد شد، مایه افتخار است.

او گفت: پهلوانی در هر عرصه‌ای محقق می‌شود و بسیار خرسند هستیم که با اقدام قاضی توکلی زاده، این فرهنگ در دستگاه قضایی نیز به خوبی جلوه گر شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان می گوید: ورزش و جوانان دو حوزه مهم و تاثیرگذار در جامعه است و استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های ورزش و جوانان دارد که جزو استعداد‌ها و سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند و هر چه به این دو حوزه توجه شود، سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گفته حجت الاسلام حمیدی، ارتباط نزدیک و مستقیمی بین توجه به ورزش و مسائل جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم وجود دارد و هر چه مردم را بیشتر به سوی ورزش‌های همگانی یا قهرمانی سوق دهیم، آسیب‌های اجتماعی و جرائم کاهش خواهد یافت.

او گفت: درصدی از مددجویان زندان ها، جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند که موضوعی دردناک است و این درد باید به خوبی حس شود تا بدانیم چرا جوانان در اوج نشاط و بالندگی که باید عمر خود را صرف خدمت به مردم و توسعه کند، درگیر زندان شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان می گوید: در زندان‌ها تلاش زیادی برای بازپروری و اصلاح مددجویان انجام می‌شود و نقش ورزشکاران به ویژه ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قابل تقدیر است.

به گفته حجت الاسلام حمیدی، در سطح حاکمیت باید اراده قوی به منظور آسیب شناسی جدی در حوزه سیاست گذاری‌های حوزه جوانان و ورزش شکل گیرد تا میزان آسیب پذیری قشر جوان و نوجوان کاهش یابد و با تدوین برنامه‌های کارشناسی و هدفمند، از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرایم پیشگیری شود.

او می گوید: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پهلوانی واقعی در عرصه خدمت، ایثار، شهادت و ولایت مداری بوده است و الگوی بسیار مناسبی برای همه اقشار به شمار می‌رود.

نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان با مدیرکل ورزش و جوانان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه‌های مختلف، پهلوانان زیادی وجود دارد که خالصانه تلاش می‌کنند و از آنجایی که پهلوان از خود گذشته و برای مردم تلاش می‌کند، از این رو خداوند نام پهلوانان را بلند آوازه می‌کند.

به گفته حجت الاسلام حمیدی، علاوه بر روحیه ورزش و ورزشکاری، باید روحیه پهلوانی که همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی است را در جامعه بیش از پیش ترویج کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این آیین گفت: در مجموع ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان حضور دارند و  ۴۸ هیئت ورزشی نیز در استان و یک هزار و ۱۰۰ هیئت ورزشی در شهرستان‌های استان فعالند.

به گفته میثم پاریزی، تقریبا ۱۰ درصد جمعیت استان مخاطب ورزشی هستند و ۱۱۰ سازمان مردم نهاد نیز در این حوزه فعالیت دارند.

او می گوید: ۱۲۰ تیم ورزشی از استان کرمان در رقابت‌های کشوری حضور دارند و در رقابت‌های پاراالمپیک نیز چهار ورزشکار از استان کرمان اعزام شده اند که سه مدال را به خود اختصاص داده اند.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

پاریزی از برگزاری دومین یادواره شهدای ورزشکار طی ۱۹ خردادماه در استان کرمان خبر داد.

کامیابی، پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: اقدام قاضی فداکار کرمانی در نجات جان متهم، اقدامی بیش از پهلوانی است.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان نیز گفت: فرهنگ پهلوانی را می‌توان در ایثار، گذشت و فروتنی تفسیر کرد و شهدا بهترین الگو‌های پهلوانی هستند.

میرحسینی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک پهلوان، قهرمان و جوانمرد یاد کرد و گفت: امروز مکتب این شهید گرانقدر را به عنوان بزرگترین پهلوان معاصر به جوانان خود آموزش می‌دهیم.

به گفته او، دستگاه قضایی با عدل، انصاف و تصمیم قاضی معنا می‌یابد و آرای صادره از این دستگاه گاهی آرای تادیبی و گاهی تعزیری است.

میرحسینی می گوید: وقتی قاضی جوانی از جان خود برای نجات جان فردی که به عنوان متهم در دادگاه حضور داشته است، مایه می‌گذارد و فرد را نجات می‌دهد، یک پهلوان واقعی است و امروز اینجا هستیم که از این قاضی فداکار قدردانی کنیم.

نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان با مدیرکل ورزش و جوانان

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان گفت: افتخار می‌کنیم که چنین جوانمردی را به عنوان پهلوان معرفی کنیم.

قاضی حجت الاسلام مسعود توکلی زاده دادیار شعبه ۱۰ مجتمع شهید باهنر کرمان بود که در ۱۲ آبان ماه سال ۱۴۰۰ حین رسیدگی به پرونده یک متهم به سرقت با مشاهده اقدام متهم برای پرتاب خود از پنجره به بیرون به منظور خودکشی، به سمت پنجره دوید و در آخرین لحظات موفق شد دست‌های متهم را گرفته و از سقوط وی جلوگیری کند.

در این حادثه به متهم پرونده آسیبی وارد نشد، اما قاضی کرمانی از ناحیه کمر به شدت آسیب دید و با انجام اقدامات درمانی و با توصیه پزشکات تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او در دوران نقاهت بیماری خود نیز پیگیر جلب رضایت شکات پرونده این متهم بوده است و در نخستین تماس با متهم نیز اعلام کرد که از وی شکایتی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار