امام جمعه اصفهان:

فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند

امام جمعه اصفهان گفت:فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: انسان باید در قرآن تفکر و تدبر کند چرا که اهل تفکر با شنیدن یک آیه هم هدایت می‌شوند و به راه سعادت نایل می‌آیند.

به گفته او فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است و باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند.

طباطبایی نژاد با اشاره به هدایت گری قرآن در جامعه می‌گوید: طبق آیات سوره بقره خداوند هدایت را برای متقین بیان کرده و برای ظالمان خسران و خسارت مورد تاکید است.

در اول سوره بقره با ضراحت بیان شده است که ما این کتاب را فرستادیم برای هدایت متقین و کسانی که قلبشان مهر شده است دیگر قابل هدایت نیستند.

امام جمعه اصفهان گفت: منظور از متقین کسانی هستند که زمینه تقوا را از دست نداده باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مدنظر داشته باشیم، تأسی به سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) در ترویج معارف الهی است.

حجت الاسلام مهدی فوقی می‌گوید: قرآن نقش بسیار مؤثری در ترویج این معارف و جذب مخاطب دارد که نمود آن را در سیره پیامبر (ص) شاهد هستیم.

فعالیت‌های قرآنی در جامعه آرام بخش است و لازم است برنامه‌های قرآنی را در همه ایام سال داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان می‌گوید: یکی از برنامه‌های هدف‌دار را که دنبال می‌کنیم پیوند بین هیات مذهبی و فعالیت‌های قرآنی است.

حجت الاسلام فوقی گفت: قرار است فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش و پر رنگ‌تر در کنار فضا‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شود.

در این نشست گروهی از فعالان قرآنی استان اصفهان در ماه مبارک رمضان امسال تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.