هوای خراسان رضوی گرم باقی می‌ماند

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی از پایداری هوای گرم و افزایش دما در این استان خبرداد.

مرتضی اثمری گفت: امروز دمای هوا در خراسان رضوی افزایش دارد، ولی روز جمعه و شنبه شاهد کاهش دمای هوا هستیم.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بود که در نواحی بادخیز وزش باد به نسبت شدید رخ داد. بیشترین سرعت وزش باد در این مدت با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در سبزوار و بردسکن گزارش شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، از امروز بعداز ظهر تا اوایل هفته آینده با ورود سامانه ناپایدار جوی از نواحی شمال غرب بر روی استان شاهد افزایش وزش باد، ابرناکی، رگبار باران و رعد برق با احتمال بارش تگرگ و همچنین آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی شمالی و مرکزی استان خواهیم بود.

اثمری گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید همچنین احتمال بروز خسارت در نواحی باد خیز شرقی و جنوبی استان قابل پیش‌بینی است و بر همین اساس توصیه می‌شود در مدت فعالیت این سامانه از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و عملیات صعود به ارتفاعات خودداری شود.

او گفت:در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات روز به ۳۶ و در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه سانتیگراد برسد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.